Jako ne, že by to nešlo. 4E taky zmenšila počet přesvědčení. Ale zmenšuje to variabilitu. Ty různé druhy sfér, nestvůr a přesvědčení vyplývají na povrch v dlouhodobých hrách. Když tam chybí, tak jsou si kampaně podobnější.
Osobně vidím největší problém s vytvořením nového crunche. Jako jo, povolání, rasy, podrasy, obory i herní statistiky nestvůr se dají splácat rychle, ale v dlouhodobém horizontu se zanedbané věci rychle projeví. Třeba DrD 1. Tam se ukázalo, že nejslabší herní mechaniky byly právě ty, co Klíma a ostatní vymýšleli/upravovali. Tam, kde se víc drželi originálu, to víc drželo pohromadě. Asi proto, že ten originál byl fakt lépe testovaný.
A dnes... Jako jo, Wizardi tento a příští měsíc budou v UA vydávat obory povolání, co už v listopadu půjdou do tisku. Ale to je už většinou třetí iterace. Změny tedy budou minimální, už teď je to relativně odladěné. Udělat podobně vyladěné obory v ČR by trvalo roky. Proto se velmi přimlouvám, napasovat ten fluff co nejvíc na stávající mechaniky. Pro víc nejsou lidské zdroje. Už tak je pro mě milým překvapením, že tu dává ruku k dílu celá hrstka lidí (srovnejte s jinými projekty).
Jiná stylizace fluffu je super nápad. Na fluff byli Češi vždycky machři. A když se mákne, je to asi reálné. Ale nový fluff + nová povolání... nereálné, pokud to má být kvalitní a v dohledné době.