Už mám čas na odpovědi, takže postupně:
LokiB píše:
problém je, že to nelze moc soudit podle toho, jestli to 2-5 PJ/hráčů napíše na discord ... z toho lze udělat jen ten závěr, že DH není hra pro všechny, kteří by si ji bez úprav užili.
Však také argumentuju obráceně. Systém testování dovedností v DH je rozbitý kvůli příliš vysokému rozsahu schopností vůči rozsahu kostky. A považuju ho za tak moc rozbitý, že ani někteří testeři ho nehrajou podle oficiálních pravidel. Je jedno, kolik těch hráčů skutečně je a kolik jich někam napíše, to je jen taková třešnička na dortu. Není to tak, že by rozbitost této mechaniky odvozoval z toho a jen z toho, co pár lidí napsalo na discord.
Slaanesh píše:
Já bych se tímto jenom rád přidal na stranu Lokiho s tím, že moc nechápu, co na tom pořád řešíte a proč to je jako "rozbité"
Už jsem to psal několikrát, napíšu to znovu
Můžeš mi dokázat, že mechanika je pořádku
Vezmi ukázkové dobrodružství. V něm je napsáno, že se postavy musí dostat do Vorpalovy věže a najít meč, přičemž jsou dvě přístupové cesty - okno a dveře. Uvnitř je tajná schránka s klíčem od truhly, ve které je schovaný meč.
Víš, že dobrodružství bude hrát družina na první úrovni.
Úkol: Nastav náročnosti čtyř překážek tak, aby byla hra podle tebe zajímavá pro hráče.
1A) šplh do okna věže
1B) odemykání / vyrážení dveří
2A) hledání tajné schránky
2B) páčení / rozbíjení truhly
Můj problém je, že nevím jak bych tyto náročnosti nastavil. Ani se svými dlouholetými zkušenostmi s vedením her, ani když nastuduju návrhy a tabulky v příručce pro PJ, ani když si spočítám možné šance - prostě nevím.
Zatím jsem dostal jediný návrh těchto čísel, který počítal se dvěma nastaveními podle toho, zda ve skupině bude ukázkový zloděj nebo nebude. V obou případech byla šance na překonání dveří okolo 20%, a při šplhání byla šance okolo 60%, že nejlepší postava ve skupině neuspěje, spadne a zabije se. To mi nepřišlo jako úplně vhodné nastavení, které bych chtěl použít, takže to můžeš zkusit ty, jinak a lépe. Máš k dispozici všechny informace, které najdeš v příručkách.
Zkusíš to? Nebo - je tu někdo jiný, kdo tohle zkusí? Přijde mi to jako celkem jednoduchý test, navíc zjednodušený railroadovým řešením, kdy jsou dvě možnosti průniku do věže a dvě možnosti k získání meče, které lze kombinovat.
Slaanesh píše:
Mě třeba skutečnost, že někteří uspějí automaticky a jiní vůbec nijak žíly netrhá, považuji to za celkem přirozené.
V pořádku, to je tvé osobní nastavení. Otázky zní jinak:
1) bude tohle nastavení bavit i tvé spoluhráče?
2) bude tohle nastavení bavit většinu hráčů Dračí hlídky?
Protože neřešíme, jak je nastavena něčí osobní hra, ale jak jsou nastavená pravidla pro 3500 × (3 až 7 hráčů).
LokiB píše:
vzhledem k tomu, že hraju poslední roky primárně Savage Worlds, který maj tuhle mechaniku taky (tedy power pointy jako množství "magů" (ovšem neovlivněné vlastností) + hod na úspěch pro seslání kouzla (100% to není nikdy, při skillu d4 je úspěch 62%, při d6 je to 75%, d8 to má 81%, d10 85% až po d12 kdy je to 88% ... pro úspěch, kritický neúspěch při dvou jedničkách a zlepšený úspěch při přehození obtížnosti o 4 + u mnoha kouzel cíl hází na odolání kouzlu, což není tak neobvyklé) ... a problém s tím nemám, stejně jako mnoho dalších hráčů, kterým SW přijde jako super ...
A všímáš si, že porovnáváš na jedné straně hru, kde se pravděpodobnost úspěchu seslání kouzla v závislosti na nastavení postavy pohybuje v rozsahu 62 - 88 % s hrou, kde se pravděpodobnost seslání kouzla pohybuje v rozsahu 70 - 100% (vynechal jsem možnost obra kouzelníka a bral to nejvýhodnější nastavení inteligence pro ostatní rasy. V případě nahazování postavy a započtení obra by to mohl být teoreticky rozsah 40 - 100%). Rozsahy úspěšnosti jsou podobné, 26 vs 30 procentních bodů, ale rozdíl mezi úspěšností 88 a 100% mi přijde dost zásadní.
efram píše:
chtěl jsme tou otázkou říct, že dovozovat to co dovozuješ z "výpovědi" náctilete slečny, hráče a PJ začátečníka, prostě není validní k takovému závěru, který jsi učinil.
To je tak neurčitě řečeno, že ti na to nemám jak odpovědět.
Když se na to video podíváš, tak uvidíš, že jsou oba celkem nadšení z toho, jak pravidla dávají začátečníkům návod, a jak se tvůrci vyblbli s možnostmi kouzelníka, který je návodný - a pak ho ta slečna začátečníkům zakáže, aby to pro ně nebylo moc komplikované.
Nevím jak ty, ale já v těchto tvrzeních spatřuju rozpor.