sirien píše:
hm... ta vůně nostalgie z ofiko dobrodružství Základního modulu Tarie
Mě to zas připomnělo jedno dobrodružství k Asterionu...tuším k Pískům proroctví, Stínová dýka. Každopádně bych řekl, že to je přesně jak říkáš... ano, jde kolem toho udělat dobré dobrodružství (na druhou stranu, to jde v podstatě kdykoliv...pamatuju si na spoustu případů z GURPSů, kdy mě hra opravdu bavila, ale zároveň během ní GM používat techniky, které bych na hráče třeba nikdy nevytáhl, například "Výslovně jsi neřekl, že si s sebou bereš trenky, takže jsi naostro!"), ale to nic nemění na tom, že to je docela lame a líný způsob, jak to vést (mimo to si dovedu představit hráče, kterým to bude výslovně proti srsti). A rozhodně bych to nedoporučoval v samotných pravidlech. Za sebe vidím silně nelibně i věci jako "PJ vytváří příběh", ale to už je taky zas na dýl (a u takhle 'tradiční' hry je to docela marný boj).
Jinak by mě taky docela zajímalo, co lidem víc sedí na DrD oproti DnD5e, že se k němu raději vrátí ... (jediný co mě napadlo je jednoduchost, ale to bych asi našel plno lepších kandidátů).
Jerson píše:
Na druhou stranu je tam popsáno, že při opakovaných hodech na tu samou věc má brát jen první výsledek, takže když hráč něco nenajde při prvním hledání, je jedno, kolikrát si na to hodí následně. Což je divné, když má hody požadovat PJ.
A nikde se tam neřeší, proč teda mají vůbec opakovaně házet, když to k ničemu není?