Tak jsem přečetl řekněme knihy a zde mé postřehy:
jako řekněme nejsilnější jsem býval v rolích válečníků, střelců, občas zlodějů. Určitě mi nejdou moc kouzelníci a alchymisti, neumím kombit kouzla a taktiky (je jedno zda drd, dnd či dh), takže:
1) základní tvorba postavy a dovednosti. možná srovnatelná ve všech stejná. Dovednosti (lidi opět všestranní, jako u mnoha systémů, trpaslík vidí ve tmě, obr vydrží víc, hobit chodí potiše, elf dobře vidí, gnom je zručný takže bude jasný alch. power build apod...) žádná invence navíc, otázka, zda se čekala u okopírování něčeho jako drd.
2) tvorba povolání. Drd - máš základ, spočteš úč, oč, napíšeš dvě kolonky do deníku a jdeš rubat. DnD - vybereš zázemí, podle něj nějaké vybavení dovednosti, naskočí dovednosi a jdeš rubat. DH - vybíráš "školy" de facto směry ala DnD - rváč, bojovník s bodnýma, obouma, jednoručkama, obouručkama, vždy + k něčemu (úč, oč, obě) nějakým typem zbraně a vždy instantně zase dovednou ze "speciálních". Zde rozhodně odklon od DrD. Válečník se drobí, protože se čeká, že když se sejdou v družině dva bude šance na diversifikaci. De facto šermíř a bojovník z Drd už sešel do PPZ a udělal z class & level hybrid class & skills
3) není z pravidel poznat jak bude DH stabilní na oficiání, neoficiální house rules např. směr válečníka - velitel, střelec, zatím se hra nejeví, že by měla "otevřené api, clear architecture" pro nenásilné zapojení dalšího obsahu, asi budou vznikat nějaký klony, ale záleží jak bude skupina silná.
4) konverze mezi DrD a DH - zatím nula. prý to jde snadno, já svého válečníka z DrD jen tak neseberu a nepřevedu do DH. Takto převedu, ale ne za minutu, dvě, bude to asi jedno odpo přípravy a promýšlení.
5) zbraně - jsem jedinej prudič, co považuje v mečových zbraních za nutný základ meč prostě meč.
ne široký, ne dlouhý, ne bastard a pod. Ale meč. Opět prostě klasická bota z DrD. Kvdrát, když už si dám ten oser na 4-x let to, že DrD bude v 1.7 mít podobu nějaký DH tak krav na zabití tam bylo dost. Třeba tahle.
6) klerik - dodáva náboženskou postavu do 6tky má stejné dominující staty jako kouzlík, proč?Takže se čeká, že družina bude mít budˇ Čáryfuka nebo Flanďáka ? Nepletu se(???), když budu tvrdit, že kněz z asterinu ala, vyber si dominující vlastnosti (nebo v buildech dodáme) je docela zajímavé řešení?
7) zavedení dalšího účetnictví do DH je fakt opruz, takžeještě musím se hádat, zda už jsem v boji či ne a stopovat nějaký body adrenalinu, aby rostly, klesaly a pálil jsem je za nějaký dovednosti ala finty? tvl. to je cool v PC rpg ne table top...