Gurney:
Uznávám, že tahle hláška je poměrně extrémní. Na svou obranu dodávám, že je to reakce na podobně vyšponované Lokiho prohlášení.
Ad general:
Nevím jak vy, ale já výroky
"Vykašlete se na X, hlavně ať je to Y."
a
"Y je důležitější než X, soustřeďte se spíš na to Y."
nepovažuji za ekvivalentní. To druhé taky považuji za dobrou radu. To první popravdě nikoli.
Protože ono fakt nevadí, když jsou někde drobné nesrovnalosti a kiksy. Se stane, se opraví. Nebo si toho nikdo ani nevšimne. Pokud se nějaký začátečník snaží takové detaily odstranit, tak dává smysl mu říct, ať to tak nehrotí, a raději to přikryje větším coolness.
Ale pokud se má na smysluplnost vykašlat, jakože fakt vykašlat, tak tam nechá i dost zásadní nesmysly a kiksy (ano, může mít štěstí, a žádné neudělat). A tohle už není o tom si chyb všímat (protože je někdo šťoura od přírody a nemůže si pomoct, neřknu-li kretén a sabotér, co to dělá naschvál), ale o tom, že bouchnou do očí. Ano, i to se dá přikrýt coolness (viz SW, kde jsou i totální voloviny), ale pak toho coolness musí být fakt hodně. Podle mne víc, než kolik ho získám tím, že uvolním síly z řešení smysluplnosti.
Takže i když se shodneme, že smysluplnost není prioritní (v obecnosti, pro lidi jako Jerson, na které přikrývání coolness nefunguje, to neplatí), pořád má své místo, a rada, která usnadní její vytváření, má smysl.
A ještě jedna věc: Myslím, že každý, i ten co se utopil v detailech, ví, že by dobrodružství mělo být cool. Takže říct mu, že by dobrodružství mělo být cool mu ve skutečnosti nepomůže to cool dobrodružství vymyslet.