LokiB píše:
S touto premisou nesouhlasím. Nevím, z čeho vychází uvedený kategorický soud. Podle mě je mylný. Necítím se tím být nijak zatěžován. A není to až tak o vyprávění příběhu, ale o popisování výsledků hodů ... což je dost specifická součást "příběhu". Bez které vlastní příběh existuje, jen může být chudší o popisy. A popravdě ... když máš tisící souboj, ve které se někdo bije mečem, tak hodnota popisu každého dalšího kola boje podle mě dost rapidně klesla ...
No, v tom je taky problém - když máš stovky hodů a z toho plynoucích popisů, které dříve či později budou přeskakovat všichni, tak to že popisy jeden hráč vynechával prakticky od začátku celkové vyznění hry moc nezmění.
Když máš pravidla / styl hry, ve kterém se háže málo, většinou na unikátní situace, ve kterých jsou popisy důležité stále, a ochota i schopnost hráčů popisovat tyto situace s časem neklesá, nebo dokonce roste, tak si absence popisů u jednoho z hráčů s postupem času všímáš čím dál víc a také bude stále více omezující a zatěžující pro ostatní.
Tím podtextově naznačuju (i když to nechci říct takhle naplno), že když hrajete RPG ne moc zábavným způsobem, který vás vlastně nudí, i když si to neuvědomujete nebo to popíráte, tak jeden nevalně hrající hráč zábavnost vaší hry už tak moc nesníží.
Mimochodem, tu představu a preference vám ani tak nenutí někdo jiný, mně ta ne_úplně_zábavnost vyplývá z toho, co tu píšeš ty sám. Hráč si hodí na dovednost ty jako GM mu nechceš dát informace, když to nedává smysl -> nespokojenost minimálně na jedné straně (a tvé řešení neznám). Stovky hodů na útok, které ani nepopisujete - baví vás ty hody a boje? Baví konkrétně tebe, který jsi několikrát řekl, že kostkám a hodům nijak extra neholduješ a kritický úspěch jednou za čas tě nechává chladným?
Někde jsi i napsal, že hrajete podle pravidel, která vám úplně nevyhovují, ale hráči to nechtějí měnit.
Nicméně ty nemáš rád, když je něco označeno za "problém" nebo "špatný přístup" a raději se s věcmi vyrovnáváš tak jak jsou, takže vlastně k tomu není moc co dodat.