Pro mě je třeba přenechávání popisu výsledku hodů hráči docela benefitem, ale určitě nic, co by bylo nezbytné nebo bych k tomu měl někoho zvlášť nutit, případně kde by důvodem bylo, že to mě jako GM nějak zvlášť usnadňuje práci.
Jednak to beru jako benefit pro hráče, aby měl trochu větší autonomii nad svou postavou. Často se může stát, že hráč má docela jinou představu o tom, jak by v daném případě měl vypadat úspěch či neúspěch, případně nejasně prezentoval, co je v tom daném případě vlastně jeho cílem. Tj. se hodí, umožňuje-li to daná situace, nechat ten popis (například v určitých mantinelech) na něm, aby v tom nevznikal zbytečný rozpor a aby neměl pocit, že ztrácí moc kontrolu nad postavou.
A druhak to beru jako benefit pro mě jako GM, že 1) nemusím popisovat všechno (byť mě to kdovíjak neobtěžuje, ale občas chvíli trvá vymyslet nějaký zajímavý úspěch či neúspěch, případně adekvátní a přiměřený partial success) a 2) nevymýšlím všechno já a můžu nechat na hráčích, aby mě příjemně překvapily (play to find out what happens). Plus samozřejmě i ta hra je pak trochu zajímavější a líp působí, pokud se všichni hráči aktivně zapojují do vyprávění, nejen pořád GM.
Na druhou stranu ale ne každý hrajeme takovýmhle způsobem. Někdo prostě chce jen hodit kostkou, říct "No tak jsem ho sekl" a nechce se mu či neumí přicházet s nějakým zajímavým popisem. Ve finále to je jak s roleplayingem, někdo prostě neumí nebo nechce nějak prožívat tu postavu, mluvit v první osobě, a vyhovuje mu to popisovat jen stručně a moc se tím nepárat. Každý v té hře může mít trochu jiné věci, které ho baví a jak s tou hrou interaguje. Popravdě moc nemám rád, když se dělá velká bariéra mezi "deskovkami" a TTRPG, nebo když je příliš velká snaha odprostit se co nejvíc od gamistického přístupu ke hře. Zrovna třeba hry jako je dračák nebo tradiční DnD jde hrát docela regulérně jako deskovku, prakticky neroleplayovat a nechat všechny popisy na GM a není o to ta hra o nic horší, pokud to tak ty lidi baví. Ve finále, je tak velký rozdíl mezi typicky dungeon crawl TTRPG a třeba Descentem či Doomem (board game)?
Samozřejmě je třeba, aby byl nějaký consensus na tom, jak by ta hra měla vypadat a pokud někdo chce víc narativní hru, může mu v tom hráč, co se do toho nezapojuje, dělat docela rozkol. Pak je nutný si o tom promluvit. A navzdory předchozímu odstavci bych sám určitě chtěl větší zapojení hráčů do vyprávění, víc roleplayingu, atd. než naopak (sám se proto snažím za NPC spíš mluvit v první osobě s nadějí, že to ostatní třeba namotivuje a aktivně se jich snažím ptát, ať třeba popíší, jak ten úspěch v jejich podání vypadá). Ale asi bych se zdráhal tvrdit, že je "chyba" nebo "neoptimální", pokud někdo prostě neprožívá popisy nebo nějak zvlášť neroleplayuje, pokud na tom ta konkrétní hra nějak nestojí (což třeba takové DnD mi připadá, že moc ne)