efram píše:
no byl bych opatrnej s tema neproslapanejma cestama a mesiastvím. Spis jsi extremista.
Mesiášství sis tam dodal sám. Neprošlapané cesty byly pro mě v různých momentech pravidla bez životů, bez úrovní, bez fantasy (zejména ras a magie), se sjednocenou mechanikou, protože v té době moc jiných takových pravidel nebylo dostupných.
LokiB píše:
Já tomu výroku autora DrD2 rozumím tak, že takové hraní nebude nikdy nic jiného než zcela okrajová záležitost pro pár fanoušků, kteří se v tom najdou, nelépe proto, že si to sami vymysleli.
[sarkasmus]Jojo, přesně jak říkáš. Tisíce hráčů, kteří už skoro dvacet let hrajou vztahová RPG z reálného světa na stovkách herních portálů vypadají jako skutečně okrajová záležitost. Tedy, ono pro ně asi neexistuje moc klasických RPG, ve kterých by si takové příběhy mohli zahrát, protože - jak jsi sám uvedl - je to jen okrajová záležitost, kterou nikdo hrát nebude. Důkazový kruh se tím uzavře.[/sarkasmus]
LokiB píše:
Ale jo, třeba se to časem rozvine a místo DnD zaujme čelní příčky převedení SIMS do TTRPG. Zatím se to imho nestalo.
Takže buď budou tihle Sims na prvních příčce před DnD, nebo nemá smysl se tím zabývat vůbec? Není nějaká možnost mezi tím, do které by se vešly ... třeba všechny ostatní existující systémy?
LokiB píše:
Jako nevýhodná mi přijde snaha vykládat všechny výroky doslovně, protože to pak míjí hlavní myšlenku daných výroků.
Myšlenka těch lidí byla naprosto jasná:
"Nemáš životy (HP), RPG nepůjde hrát, protože postavu zabije první útok."
"Nemáš úrovně, nepůjde hrát, protože se postava nemůže zlepšovat."
"Nemáš fantasy, takže můžeš hrát jen nudnou šeď reálného života a pouze lidi, což nikoho nebude bavit."
Přesně takhle mi to ti lidé říkali, právě s takovým významem. Jejich hlavní myšlenka byla "to že vytváříš něco jiného než DrD je zbytečné, hloupé, zbytečné, nezajímavé, nudné, a už jsem říkal zbytečné?" Po vstupu na Czech DnD fórum (nynější RPG Fórum) přišlo další kolečko takových komentářů, jen hlavní roli v nich hrálo DnD, vedle kterého byl zbytečný i Dračák.
efram píše:
Muzes mi uvést 4 záladní body co by my hra s kruhy nabídla (vazne)?
Proč čtyři? Vyzkoušet si svět odlišný od všech ostatních herních světů. Možnost vyzkoušet si hrát charaktery, jejichž jediná odlišnost je v určení účelu, a jejich jediný parametr je průměr, ve světě, jehož jediným parametrem je velikost polí. Odhalování tajemství takového světa, včetně toho, že vůbec nějaká tajemství může obsahovat. A podívat se na RPG pohledem, ve kterém chybí jeden rozměr.
Quentin píše:
Nechci prudit, ale jen poznámka; nezní mi to příliš jako otevřený brainstorm, když se od začátku zadefinovalo "okultní Lovecraftovský setting, ve kterém se náckové snaží pomocí magie a bytostí z hlubin vesmíru ovládnout svět" :)
Myslel jsem to jinak - máš tři hráče a Vypravěče, kteří mají celkem jasně dané preference na setting, a jednoho hráče, jehož preference jsou odlišné. K čemu bude brainstorming, když jeho průběh bude takový, že napřed sepíšeme různé nápady, a pak vyškrtáme ty, které tři nebo jeden hráč považují za klíčové a kvůli kterým by chtěli hrát?
Brainstorming není univerzální metoda na řešení rozporů a jedním z jeho hlavních pravidel je vědět, kdy ho použít a kdy nikoliv.
Použili jsme ho následně, když byl setting daný, abychom se dohodli na prvcích, které v něm hráči chtějí a které nikoliv.
Quentin píše:
Ale i tak - nedalo by se u toho "omega" settingu vytvořit postavu čaroděje (třeba jako rasputin v hellboyovi), za kterého by ten fantasák hrál? Nebo nějakého mutanta, changelinga, upíra, cokoli, co by se snadno vsáklo do reálného světa, ale dalo mu dost cool fantasy možností?
Ve chvíli, kdy je základní požadavek "magie nesmí být viditelná" a vedle něj požadavek "chci postavu, která bude ovládat zjevnou magii", tak se to spojuje dost těžko. Stejně tak spojení požadavku "setting vycházející z reality" a "nelidské rasy". Dneska bych to už dokázal lépe, do settingu Omegy jsem dokázal dostat čínského draka, jehož forma ostatní hráče neruší, ale třeba s požadavkem na třímetrového obra bych hráče musel odmítnout. Ta předchozí kampaň totiž nebyla Omega, ale druhoválečná. Stejně jako Omega je postavená na tom, že jeden z hráčů (který je ještě lehce aktivní) nechtěl v tomhle novém settingu žádné mimozemšťany, kteří byli v settingu předchozím, tedy verze Protoss.
To že se nesejdou preference pro mě není až tak velká tragédie. Nakousl jsem je proto, že podle mě je možné zkoušet postupně přibližovat preference týkající se třeba způsobu řešení situací ve hře, hody × roleplaying × popisy, kdy lze začít hru s tím, že ke každému hráči přistupuju jinak. A bude to fungovat, dokud se jejich postavy nestřetnou přímo, což lze na začátku kampaně zakázat. Jako protipříklad, kdy toto sbližování řešení nebude fungovat vůbec jsem uvedl právě zcela odlišné preference v settingu, které zabrání tomu, aby hra vůbec začala, a nelze je nijak postupně sbližovat.
Brainstormování settingu je otázka předchozího kroku, ve kterém by nebylo jasné, co kdo chce hrát. To v naší skupině jasné bylo. A jasné bylo i to, že pokud se ten čtvrtý hráč nepřizpůsobí, tak můžeme začít hrát bez něj, přičemž on byl ten, který chtěl s námi hrát - takže z toho celkem jasně vyšlo, že se přizpůsobí zbytku. Svůj účel to splnilo, hráči sice nevyhovoval setting, ale s tím co si vyzkoušel byl spokojený, hra ho bavila natolik, že vydržel do konce - dokonce navrhnul natočení
závěrečného videa, které vedlo k supercool scéně - a to co se naučil používá doteď. Takže z mého zpětného pohledu bylo rozhodnutí o volbě settingu správné a nic bych na něm neměnil.
ShadoWWW píše:
Ten tvůj modelový příklad nemá smysl, protože postava je celá množina různých schopností, ne jedno dvě čísla. Navíc v DnD se hraje skupinově a jde hlavně o kombinování schopností celé družiny a nápadů celé herní skupiny.
To je hezká teorie - ale ve chvíli, kdy hrajou jen dvě postavy a v první místnosti na ně naběhnou dvě krysy, tak na tom zda si hráč hodil na vlastnost jedničku nebo šestku a co si hodil na iniciativu či útok/obranu záleží
velmi. Je zbytečné říkat, že ten příklad nemá smysl, když mi v první hře DrD umřel kolega elf kouzelník (s inteligencí 21/+5, ale odolností 6/-2 a 4 životy) po prvním útoku první krysy a hra skončila. Tedy ne že by bylo o tolik odlišné, když by si hráč na odolnost hodil 6 místo 1, ale první útok by alespoň ustál.