Xeth píše:
Na druhou stranu by ses ty mohl zamyslet nad svým přístupem k mým komentářům, když tak tak rychle a zbrkle odsuzuješ názor, který ti není po chuti. ;)
Neodsuzuji názor, ale způsob jeho prezentace. A z toho, co jsi napsal (prakticky všechny postřehy, které jsi napsal je jen obecná konstatování, na konkrétní dung, který se tu řeší neaplikovatelná, nebo tu už padly a byly okomentované), to prostě vypadalo, jako by to komentoval náhodný kolemjdoucí, co prostě nečetl věci, co tu padli a nemá hlubší představu o té části modulu, co tu komentuji.
Navíc sám si kousavý a družinu, co tím prošla (poznámka: nejsem její součástí) sám celkem shazuješ/rychle odsuzuješ, takže se nediv, že odpovídám podobným tónem.
Xeth píše:
Dovedu si představit, že utopí X stránek v popisech vzájemných vztahů, intrik a kdo ví čeho ještě. (...) To je něco, co si může DM podle potřeby do hry celkem snadno přidat, pokud mají jeho hráči takové preference.
Nejsou potřeba stránky. Úplně stačí odstavec (Arcikultista X žárlí/chce podrazit/převzít... arcikultisty Y).
A pokud si tohle musí GM doplňit sám (ne rozvinout, úplně vymyslet), pak dělá práci za tvůrce, takže lze těžko chválit, že je to dobře udělané, ne? Když tam ty věci vlastně vymýšlíš ty...
Navíc ty vztahy v tom dungu jsou spíš "symbiotické", takže se ty frakce (vlastně jen skupiny) proti sobě otáčí dost těžko. Proto taky píšu o "knížecích radách". Asi jsi to myslel dobře, ale mě taková obecná moudra spíš urážejí (ok, to je asi můj problém, ale fakt je, diskusi moc neposouvají. Tohle není téma, jak obecně hrát dungy...).
(Jasně, mohl bys jednu frakci - vraždící lidi, heh - zkusit infiltrovat a obrátit proti ostatním, cokoli. Ale to už je zase věc, kterou hodně vnášíš sám /což nevadí, ale těžko za to chválit tvůrce/ a design je spíš proti - časový press.)
Xeth píše:
V tom směru tady už padlo několik různých návrhů, jak k tomu přistupovat jinak než prostým napochodováním dovnitř. I ode mne.
Ne, nepadlo. Použitelný byl prakticky jen ten s tím tam vůbec nejít. Což je funkční, nicméně pokud z nějakého důvodu družina nechce "obcházet" celý dung, hodilo by se něco dalšího. (A dung, který je nejlépe obejít zase není asi příkladem dobrého designu /byť nemusí hned znamenat design špatný/).
Právě proto jsem měl pocit, že diskusi moc nesleduješ. Opíráš se o něco, co tu bylo buď rozporováno nebo platí pro dungy obecně, ale pro tenhle konkrétní moc ne (nebo dokonce vůbec) nebo tu bylo zmíněno, že to družina použila a "jen" tím předešla totálnímu TPK.
Proto mě dráždí výraz "prostým napochodováním dovnitř"*, protože tu padlo, že tam družina rozhodně nepochodovala za vyhrávání "Radeckého marše", aby si tam zahrála vybíjenou.
(*pokud tím teda nemyslíš, že tam vůbec neměli lézt - což jak jsem psal, je těžko chválit jako dobrý design).