Věnoval sem další myšlenku těm magii blokujícím kovům a zjistil sem že mi nevadí ani tak ten kov, jako spíš ledabylost a nedomyšlenost, s níž se tohle řešení používá. Ale to bude úplně stejně platit i pro jiná řešení (anti-magický jed...), pokud budou použitá stejně laxně.
IMO jsou nějaké důležité věci, které je potřeba domyslet nad rámec toho že "TAHLE věc blokuje magii", a to:
Jak účinně jí blokuje? Je to jak kryptonit? Malý kousek v místnosti a nikdo si nezakouzlí? Nebo to je jak radiace a olovo - ideálně metrová vrstva, aby to mělo efekt?
Jakým způsobem?
- zvyšuje to náročnost (= kouzlení vyžaduje hod proti obtížnosti)?
- užírá to šťávu (= kouzlo je nutno seslat z vyšší pozice)?
- vyvolává to nepříjemnou zpětnou vazbu (= kouzlení sesilatele zraní)? Pokud ano, projeví se tato před nebo po seslání? (tj. musím ustát zranění, abych něco seslal, nebo můžu něco seslat i za cenu toho, že mě to následně sejme)
Jak to funguje? - zejména, funguje to na straně sesilatele, nebo cíle? Pokud na straně sesilatele, je to o blízkosti? O doteku aury? O doteku na kůži? O proražení kůže (např. ruka probitá hřebem)?
Pokud to funguje na straně cíle (jako nějaký hromosvod), funguje to jen na přímo působící kouzla? Na plošně působící kouzla? Na statická kouzla (např. silové bariéry)?
Jaké má dané řešení slabiny? Pokud je to kov, je např. měkkej (jako zlato - s dostatečným úsilím ho lze zkřivit hrubou silou)? Nebo křehkej (hodně silnej úder může pouta roztříštit)? Nebo kurevsky drahej, ať už kvůli své četnosti nebo problémům při zpracování (pouta z něj jsou svou cenou a obvyklostí na úrovni slabších artefaktů)? Pokud to je nějaký protimagický jed, existuje nějaký protijed, co ho neutralizuje? Nebo nějaká látka, kterou si lze vzít jako prevenci? Popř. dá se na ten jed natvrdo přivyknout? Proč kouzelníci tohle běžně nedělají?
Typicky - když vezmu nějakej ten magii blokující kov - pokud někdo přijde s tím, že udělá durmitovou celu - super, moje instantní odpověď je: "může mít válečník durmitovou zbroj?" Atp.
Protože ono narovinu - ANO / NE herní řešení bývají nudná. Řešení co nabízí nějaká omezení nebo cenu, která lze obcházet, zaplatit nebo riskovat, jsou herně mnohem zajímavější a zábavnější.