Kultura

ShadoWWW
13.12.2022 15:16
One D&D (5.5E) (před vydáním)
Jak už všichni víme, chystá se nová edice D&D.

Zdroj, kde se dají stáhnout testovací PDFka.
24.6.2024 15:14 - LokiB
sirien píše:
absence efektu/volby při minutí útoku - tam adresované není


To by možná pak měli sáhnout do všech mechanik a dát k tomu efekty/volby při neúspěchu ... třeba u kouzel. nebo proč to dávat fighterovi? Nebo to myslíš jako odlišení fighter schopnosti útočit od ostatních (aby v tom byl ještě výrazně "lepší"/zajímavější)?

Obava je, že by to dále prodlužovalo boje, kdyby se ještě zajímavě vyhodnocovala minutí.

BTW: ta možnost o které ve videu mluvil: získat výhodu k dalšímu útoku při minutí, to ti přijde málo? Jako efekt mi to přijde silné a jednoduché.

https://youtu.be/9zxj_7K0MGM?t=391

Jo, je to až na 13. levelu ...

Druhá věc, z toho jak jsem to poslouchal, že vlastně směřují k tomu, že by chtěli, aby postavy byly více "úspěšné", tak jestli vůbec budou někdy v hodech neúspěšné :)
24.6.2024 15:23 - LokiB
Co říkáte na nové Weapon Mastery properties možnosti u zbraní? Jako příklad tam mají dýku, kde pro extra útok nemusíš používat Bonusovou Akci ... a tedy máš "útok navíc zdarma". Jako příklad tam mají "vrhnout až 3 dýky - v Akci, jako Weapon Mastery property u dýky, a jako Bonusovou Akci"
Co bude mít asi obouručná sekera ...
24.6.2024 16:36 - ShadoWWW
Chtěli být hustí a hodně toho vydržet, tak jsme jim dali hodně životů.
Pak ale boje trvaly dlouho, tak jsme jim daly útoky, které skoro nikdy neminou a berou víc životů.
Pak se ale zdáli málo hustí, protože toho moc nevydrží.
A protože chtěli být hustí a hodně toho vydržet, tak jsme jim dali ještě víc životů.
Pak ale boje trvaly dlouho, tak jsme jim daly útoky, které skoro nikdy neminou a berou ještě víc životů.
(...)
24.6.2024 21:34 - Chyba
ShadoWWW píše:
Taky jsem zvědavý, jestli a kdy dodělají PSI-povolání.

Podle Tuláka to vypadá že dál pojedou na PSI-obory
25.6.2024 16:15 - LokiB
Tedy je přehled Weapon Mastery Properties sepsaný. Mají jich celkem 8.
Možnosti to nejsou špatné, jen mi to při čtení připomnělo, že bych už na DnD potřeboval apku, která by mi nabízela, co zrovna může postava dělat, abych na něco furt nezapomínal :)

Chyba: nejen podle tuláka, i u fightera to tak je:

Fighter Sub-class - Psi Warrior: Introduced in Tasha’s Cauldron of Everything, the Psi Warrior is mainly unchanged.

pročítal jsem si popisy změn u jednotlivých povolání (Fighter, Barbarian, Paladin, Rogue) ... působí to na papíře jako vylepšení směrem k zajímavosti postav a jejich možností, taky trochu jako power-up. Mohla by to být herně ještě o něco zajímavější edice než 5E.
26.6.2024 01:47 - LokiB
Dneska představili Warlocka. Těch změn je hodně, obecně bych řekl, že to směřuje k daleko větší modularitě, variabilitě, širšímu seznamu kouzel, možnostem získat více invokací, na nižších úrovních atd.

Po poslechu jsem si uvědomil, jaký z toho mám pocit ... ten zásadní pocit v pozadí je, jako by se snažili udělat Class-Level systém co možná nejméně "zadrátovaný", co nejméně class-level :) Heslem je "dejme hráčům co nejvíce volitelných a zajímavých featur, až jim z toho jebne".

Na začátku hráč oDND/ADND 2E rozhodoval, jestli chce válečníka, kouzelníka nebo zloděje, a to bylo tak nějak v principu vše. A postavy toho, co se schopností týče, uměly opravdu opravdu málo ... některé skoro nic.

A teď s pomocí subclass, návalu volitelných možností (jako jsou právě třeba invokace, featy) (o multiclassu nemluvě) mají hráči stovky a stovky kombinací, jak si postavu nakombit i v rámci jednoho classu.
To byl vlastně pocit už u Fightera - máme sice v 5E nemálo možností, jak si válečníky odlišit, ale jak toho udělat ještě víc ... Weapon Mastery properties je další level jak si říc, jakým způsobem chci s postavou bojovat.

Jako poslechněte si to video bez předsudků... nepřijde vám, jako když vábí hráče na čím dál větší a sladší lízátko? :) Mně se úplně dělala chuť zahrát si zase warlocka ...
27.6.2024 10:50 - Log 1=0
Píše:
Subclasses Now Start at Level 3

In the 2024 Player’s Handbook, subclasses have been standardized as starting at level 3, so classes like Druids, Clerics, and Warlocks that used to get subclasses earlier now get them at 3. To balance out this change, each affected base class also gets some features at earlier levels.

Zdroj

Dobře, tady ztrácím velkou část svého optimismu.
27.6.2024 11:33 - LokiB
Log: a na tomhle vadí co přesně? Že se to, kdy postava získává sub-classu, snaží sjednotit je dobře pro skupinové hraní. Možná to mmá nějaké důsledky, které nevidím.
27.6.2024 11:52 - Log 1=0
Zaprvé v tom žádný benefit nevidím. Leveluje každý sám za sebe, každý má jinou šablonu, včetně získávání subclass, a že se tohle sjednotí ničemu nepomůže. Nebo kde ty vidíš prospěch? Třeba ho fakt přehlížím.

Ale kdyby to udělali u Druida a Kouzelníka, ani by to ničemu nevadila. A černokněžník, klerik a čaroděj? Vždyť to nedává smysl. Tedy, ono to může jít nějak okecat, že neznám svůj původ a schopnosti teprve poznávám, patron mi tají, co je vlastně zač, nejsem si jistý, který z bohů si mě vlastně vyvolil. Ale to jsou specifičtější koncepty postav, ne něco, co by měl systém deflautovat na první dva levely.
27.6.2024 12:29 - sirien
v tomhle souhlasim s Logem - jakkoliv sem spíš fanoušek systematičnosti a rozhozenost vývoje povolání mi přijde spíš blbá, tak plošné odsunutí subclass na 3. level je u některých povolání prostě blbost.

U klerika je to ok v JaD pojetí církevních domén, kde můžeš říct že první 2 levely si nějakej novic a pak teprve se rozhodneš... ale ne v 5e pojetí božských domén kdy tvoje doména je tvůj úvodní calling.

U čaroděje to nedává smysl vůbec - tvoje subclassa je doslova magie kolující tvojí krví, představa že netušíš jestli si draconic origin nebo sferic origin nebo divine origin... je WTF - a ano pro nováčka se tohle bude propisovat třeba do výběru kouzel, takže na té 3. úrovni mu najednou nemusí nic sedět nebo se mu můžou předchozí volby tlouct s novejma atp.

A u černokněžníka, jehož subclassa je definovaná doslova paktem který s někým uzavřel a je to velká část character konceptu a backgroundu a roleplayingu - a 2 levely mám "nevědět" jestli sem teda po velkém úsilí a snaze zaprodal svojí duši peklu, vytradeoval nějaký favors od Královny vzduchu a temnoty nebo sem byl ukecanej (možná obalamucenej) Věcma Zpoza Opony?
27.6.2024 12:46 - LokiB
sirien: no, co by ne? to už je věc flavoru postavy černokněžníka, jestli zaprodává svoji duši "hned", nebo až po té, co se něco naučil, objevil a došel k místo "odkud není návratu".

Z praktického hlediska mi přijde, že je lepší, když celá družina důležité levelovací milníky dělá ve stejném čase. Aspoň taková je moje zkušenost a i když můžete nadávat na metagaming, tak jiné přístupy se mi ukazovaly už od dob oDND a získávání zkušeností rušivé.
27.6.2024 13:01 - sirien
proč do toho motáš získávání zkušeností? To je úplně jiná problematika a co vim tak v 5,5e nemá bejt nijak adresovaná.

a jinak to že každej leveluje classu/subclassu na jinym levelu je dost bezproblémový (on celej ten systém je tak tupě jednorozměrnej že stejně to znamená prostě jen to že dostaneš právě jednu novou power).
27.6.2024 13:12 - Log 1=0
LokiB píše:
sirien: no, co by ne? to už je věc flavoru postavy černokněžníka, jestli zaprodává svoji duši "hned", nebo až po té, co se něco naučil, objevil a došel k místo "odkud není návratu".

Ale i v takovém případě vím, s čím to koketuju a s čím si zahrávám. Ono mi to dává nějakou moc, takže s tím evidentně dost interaguju. Jestli si to okecám tak, že první dva levely jsem tomu ještě úplně nepropadl, tak OK, ale už jsem si toho patrona vybral.

A u druhého odstavce nerozumím, co chceš říct. Sorry.
27.6.2024 13:28 - LokiB
zkušenosti jsem do toho zmínil, protože ve starých edicích každé povolání levelovalo jindy, mělo jiné nároky na XP pro postup. a byl to opruz.

LOG: hele, když nerozumíš, tak to asi nevysvětlím. moje zkušenost toho, že všichni hráči ve stejné okamžiky kampaně mají ten moment "wow, teď získávám cool definující schopnosti, zásadně si profiluju zaměření, ...", je pozitivní.

Oproti tomu, kdy někdo "to důležité" vybírá na první úrovni, někdo by to měl na druhé, někdo na třetí a někdo třeba až na čtvrté, tak mně to dobré nepřijde. Váš přístup je jiný, já vám ho neberu, ale mýlíte se v tom (a krok wizardů tomu nasvědčuje), že by to bylo otravný jenom pro mě a pro všechny ostatní je to pohoda. Jestli vám na tom vadí ten metagaming, dobře.

Vtip je v tom, že ty nemusíš nic okecávat ... okecávat to musej jenom ti, který to berou s odporem jako překousnutí žížaly kvůli metagamingu. Ostatní buď žádné zdůvodnění ani hledat nebudou, nebo jsou s ním v pohodě.
27.6.2024 14:02 - Log 1=0
LokiB:
Sám si metagaming, ten tu nikdo neřešil (krom tebe) a je tu zcela irelevantní.

Ten tvůj dojem, jak je úžasné, že všichni si vybírají obor ve stejnou dobu, shoří jako papír v peci v momentě, kdy jen jeden jediný hráč z družiny multiclassuje. Což já sám nejsem fanda multiclassu, ale skoro v každé družině takový hráč je.

A to i v případě, že to hráči vnímají, já se obecně o mechanické volby spoluhráčů až tak nezajímám, a leveluije většinou každý doma, aby se nezdržovalo v omezenějším společném čase. Což jako možná mají jiní jinak, a tyhle věci poctivě rozebírají a diskutují před hrou. OK.Já se ostatně na ten obor každého zeptal. Ale že bych měl nějakou radost ze sdíleného zážitku, že jsme si vybrali obor... Hele, já si to ani nedovedu představit, a to si dokážu představit lidi, které baví hromada věcí, co mě ne.

A že se rozjíždí mechanika s fikcí u něčeho tak zásadního jako koncept a povolání postavy, jako, chápu, že nad tím někdo mávne rukou, ale i že pro někoho to je krajně otravné, nesmyslné a hloupé.
27.6.2024 14:38 - LokiB
Log: si zbytečně argesivní. ale to je tvoje volba, jak reaguješ. prskat můžeš, ale wizardy asi tvoje argumentace nepřesvědčila. Abychom si to shrnuli - vy jste se divili, proč to dělají, že je to přeci blbost. já vám řekl důvody, které vidím (a nemusí to být ty, které mají wizardi). Že se vám ty důvody nelíbí, resp. vám přijdou stupidní, je mi už jedno. Stejně tak to, že ty se o něco staráš nebo nestaráš u spoluhráčů má význam minimální ... větší význam má to, jak si wizardi vyhodnocují to, kam chtějí pravidla posunovat.

A zjevně je chtějí posunovat k něčemu, co je z jejich pohledu větší "hratelnost" ... i tím dopadem, že hráči nebudou tolik postavu prožívat jako knižního hrdinu, se kterým by byli ztotožněni od jeho začátku do konce kariéry.

Mně to přijde, že budou dávat větší důraz na to, aby když se řekne "ok, dáme one-shot / minikampaň, vezměte si všichni postavy na 2. úrovni, dojedeme tak na 5." ... tak aby to pro všechny hráče znamenalo v podstatě to samé, co se rozhodování a výběrů týče. I za cenu toho, že hráč nebude řešit, jak se na 1. úrovni stal klerikem vybraného boha a dojde k tomu až při dalším postupu, obdbně jako u ostatních postav".

To, že je zatím tato motivace, jisté není. Nechci vás přesvědčit, že je to ta nejlepší možnost, vy máte svoje představy a je to ok.
27.6.2024 16:48 - Chyba
Toho černokněžníka v některým videu z doby playtestů vysvětlovali tak, že první dvě úrovně kontaktuješ nižší bytosti, které tě potom dovedou k tvému patronovi (nebo tak nějak), což taky není ideálka, obzvlášť když si chceš zahrát černokněžníka co paktu lituje a snaží se ho zbavit/vykoupit se z následků. V tu chvíli jako hráč plánuješ (možná) největší chybu života tvé postavy 2 úrovně dopředu.
27.6.2024 19:24 - Necromancer
LokiB píše:
Log: si zbytečně argesivní. ale to je tvoje volba, jak reaguješ.

Já, jako pozorovatel ze třetí osoby, bych zase řekl, že ty jsi přehnaně defenzivní.
Log jenom poukázal na skutečnost, že pojem "metagaming" jsi přivedl do diskuze ty a ty sám s ním pracuješ. A to ještě z (minimálně pro mě) nejasného důvodu.
A dále věřím, že i když Logova metafora zahrnovala žhavou pec, on sám nechová žádnou touhu tě v ní zpopelnit.
Tím pádem nevidím, jakou agresi máš na mysli.

LokiB píše:
Z praktického hlediska mi přijde, že je lepší, když celá družina důležité levelovací milníky dělá ve stejném čase.

To zajistě, ale je důležité podotknout, koho se daná změna týká. Většina povolání má power-milestone na třetí úrovni právě proto, že tam dostanou subclassu. Ale tohle konkrétně se týká čaroděje, černokněžníka a klerika, kteří jsou všichni (i Warlock, pro účely tohohle tvrzení) fullcasteři, a tutíž mají na 3. úrovní taktéž power-boom, vzhledem k tomu že získají možnost sesílat mnohem mocnější kouzla a doslova se zdvojnásobí jejich počet dostupných pozic kouzel. Zatímco všechny bojová povolání mají na třetí úrovni power-boom právě kvůli svému oboru, u fullcasterů to tak není (s vyjímkou barda, ale ten je dost gish).

A potom, jak ti tu všichni okolo připomínají, je tu aspekt roleplayingu, který je celkem důležitým prvkem všech roleplayingových her. To, že ty osobně mu nepřikládáš tak velký důraz, vypovídá o tvém pohledu na věc (který fr respektuju, taky to tak někdy mám), nikoli o skutečné povaze věci.

Chyba: Tohle by mě upřímně nikdy nenapadlo, a měl bych lehčí spaní, kdybych se to ani nedozvěděl. XD
27.6.2024 21:48 - Šaman
Chyba píše:
V tu chvíli jako hráč plánuješ (možná) největší chybu života tvé postavy 2 úrovně dopředu.

To zní jako zajímavá výzva. U více rp družin, kteří řeší osobní příběhy postav je to prostor k charakterizačním scénám vysvětlující proč za ty dvě úrovně opravdu upíše duši.
Vzpomněl jsem si na Černého korzára. Tím, že sledujeme šlechtice, kterého nejprve falešně obvinili a pak mu zabili oba bratry, tak když má potom smlouvu s Ďáblem, chápeme ho. Kdybychom ho začali sledovat až potom, tak by to taky mohl být záporák.

(Čímž se nijak nevyjadřuji k tomu, jestli je to pro DnD dobré, či ne. To samé si dokážu představit i ve Fate. A samozřejmě je tu potřeba spolupráce hráče a GMa.)
28.6.2024 08:31 - Log 1=0
Teď přidali Kouzelníka.

Obor se mu posunul na 3. úroveň, a na 2. úrovni, kde mají všichni nějakou schopnost, která není vždycky až tak silná, ale pro dané povolání je ikonická a typická, má teď jednu dovednostní zdatnost navíc. Lokiho hráči, co mají rádi levelovací milníky stejné, budou nepochybně velmi smutní.

Rýpání stranou, tohle je fakt lame a hluchý level. Jestli fakt nedokázali vymyslet něco lepšího, měli to dát na 1. a sem posunout zotavení mystiky. Ano, oslabilo by to 1. level, ale to jsou stejně relativně slabí všichni.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077694177627563 secREMOTE_IP: 18.191.223.123