Hrngz: Všimni si prosím, že jsem nemluvil o všech fanoušcích, i když uznávám, že to tak mohlo vyznít. Každopádně měl jsem na mysli ty, kteří do toho tepou od odkamžiku, kdy se dozvěděli, jaký to má systém a to ještě neviděli jedinou ukázku. Nic. A takových bylo fakt kvanta.
Ty zbylé závěry zřejmě plynou z toho, že k McWoD (ano, super zkratka) přistupuješ tak jako by to byl klasický WoD. Ale zkus prosím na klasické WoD chvíli zapomenout a brát to jako úplně samostatnou hru. Určitě uvidíš, že tam je spousta momentů, které se dají úspěšně rozvíjet.
Tak třeba mágové se mi zdají docela dilematicky zajímaví. Celé roky ses snažil kouzlit a byly to tak akorát salónní triky. A teď najednou máš skutečně moc! Není to super? Jasně, že jo. Jenže, vždycky to má nějaký hráček. Moc máš díky tomu, že do naší reality vtrhla nějaká banda a chce ji zničit. Budeš proti nim bojovat i když se tím třeba v konečném důsledku o svou moc připravíš? Budeš si užívat a nedbat na to, že svět třeba zanikne?
Taky zápas dvou duší v jednom těle (upíři) by mohl být napínavý, když se to dobře podá. Ten zbytek si moc neumím představit, ale to je tím, že jsem tu knihu ještě neviděl. Ukázky na net bohužel nepíše Monte Cook, ale nějaké hrozné ucho a skutečně místy působí hororově ale ne tak, jak by měly.
Nicméně nemyslím si, že by hra měla či musela produkovat nutně produkovat hru typu Blade. Ale nevím. Jenže neví to IMO nikdo (kromě pár týpků v Německu, co už si jí koupili) a tak se mi závěry tvořené jen na základě použitého systému zdají dost předčasné.
Připomíná mi to třeba kolující mýtus o Call of Cthulhu, tedy ten, že když hraješ CoC d20, tak jsi oproti klasickému systému od Chaosia děsně nabouchaný. Přitom je to přesně opačně, Chaosiové postavy jsou šíleně front-loaded a CoC d20 je mnohem smrtelnější. Jenže mýtus d20 kostky stejně zafungoval a obecné přesvědčení je takové jaké je (a to zejména u lidí, kteří nehráli ani jedno ani druhé). Opravdu si myslím, že v tomhle případě bych počkal až to vyjde a pak dělal nějaké zásadní soudy.