Pokud existuje nějaká dohoda o hernim stylu (např: Budem hrát temněji laděnou urbanfantasy hororovou hru se zaměřením na postavy, které jsou lidské, ale s nadprůměrnými schopnostmi a možnostmi, s tím že to budem držet v nějak realistické podobě, s občas trochu filmovým pojetím) a všichni si uvědomují, že jde hlavně o ten příběh a vyznění té hry, tak ve chvíli kdy se něco odehrává se všichni řídí tím co ST říká - pokud jim připadá že to odpovídá oné dohodě o hře.
Před hrou a po hře se hráči o hře baví a různě ji vylaďují (tohodle tam bylo už trochu moc, tenhle typ scén ok, ale příště je nějak zkrátit, tohle tam trochu uprav, protože to vyznívá trochu divně...).
Kostky se pak používají k tomu aby se určilo jak některý konflikt dopadne (protože je hezké tam mít nějaký náhodný prvek, který Ti řekne: "ok, teď se Ti to posralo, smůla" nebo naopak "tohle by se Ti až tak moc povést nemělo, ale prostě máš zatracenou kliku" kterej to činí napínavějšim - ale zase, hody se provádí ve chvíli kdy hráči chtějí. Takže můžeš popsat třeba tři různé výstřely a to co se kolem nich děje - jak například vystřelíš a ST ppíše jak jsi těsně minul, ale jak si ho tim donutil zalést atp., a ve chvíli kdy to chce přihodit nějakej posun/napětí/se jen z popisů už ta atmosféra nedá dál moc táhnout tak si hodíš, mrkneš jak Ti to dopadlo...
...naopak se může stát, že si hodíš na to jak věci dopadly, ale určují to z pohledu Tvé postavy, ne s důsledkem pro hru. Např. v poslední hře HtV mi tam jeden polozmutovanej typ držel milenku a chtěl jí zabít, s Filipem sme do něj napálili asi osm dmg (což je ve WoD většinou 100% výdrže) s tim že čtyři z toho byly cíleně do ruky se zbraní... ale na něj to nemělo efekt a stejně mi chudinku milenku setnul. Stylově se to do příběhu hodilo, enemáka to vykreslilo velmi hezky (schopnost ignorovat dmg je u nepřátel docela znervónující...) tak ok.
Samozřejmě to vyžaduje aby měli hráči opravdu slušnou shodu o tom, jak si hru tematicky představují a zároveň nějakou důvěru v to že to ostatní dodrží.
S někým u koho si nejsi jistý by asi takovýhle odkrouhnutí jeho NPCčka nemusel bejt úplně ok nápad, nicméně s Honzou spolu už nějakou chvíli hrajeme tak si to prostě troufnul a musim říct že i když mojí postavě takhle fakt hodně zavařil, tak příběhově se mi tenhle závěr session fakt líbil.