S bandou totálních dračákistů jsem hrál několikrát, ale nevím jak to souvisí. Moderní edici - zrovna SR jsme chtěli hrát podle třetí edice, ale bohužel jsme se nedostali za vytváření postav, přesněji za jejich vybavování, právě proto, že hráči chtěji vysílačky, se kterými můžou odposlouchávat policajty a které nepůjdou odposlechnout, a na co nejlepším hodnocení (to jediné si z celého seznamu pamatuju) a tyhle věci jsem podle pravidel nedokázal dohledat, abych je mohl použít.
Uzivatel píše:
Pak mas taky trosku rozpor ve vecech. Na jednu stranu rikas ze postavy vyberou nejvyhodnejsi moznost a te se drzi (coz mi pripada divny, pac nejvyhodnejis je v ruznych situacich typicky neco jinyho, ale kdo vi), ale kdyz se v hernim svete neco zmeni (pac se treba konkurence dolechla ze pouzivate tohle a tohle a vybavila se na to) a ta taktika neni nejlepsi, tak je to "svinarna od gm ze na tamtoho to nefunguje". To je trosku nefer, ne?
Nevím co přesně myslíš tím "nefér", tedy z kkteré strany - ale problém se obvykle řeší
a) posílením protivnků nad obvyklou mez
b) vytvořením speciální schopnosti / případu využívající nová pravidla
Někdy jsou tyto případy v oficiálním sourcebooku, třeba když už hráči neví co dělat s pancířem, vyjde protipancéřová munice, která ho velmi znevýhodňuje. A samozřejmě že ji napřed mají protivníci, a když ji hráči získají ve větším množství a používají ji, doplní se běžný pancíř protivníků speciální ochranou, takže tato tektika opět nefunguje - ale hráče to nasere. Testováno na lidech - osobně jsem hádky na toto téma viděl. A není to případ jen SR, týká se to i GURPSů nebo DrD, jiné situace, ale stejný princip.
Lotrando píše:
Jerson: zapomínáš na jedno prosté omezení. to, že ty jsi schopen popisovat drobné detaily v boji se odvozuje od skutečnosti, že tě to zajímá, máš to nachozený.
Nezapomínám, tento argument jsem po důkladném zvážení vynechal a hned ti řeknu proč. Mnoho hráčů dokáže hrát patnáct let fantasy založenou na středověku, popisovat skvělé boje do detailů, aniž by měli vůbec ponětí jak takové boje vypadají ve skutečnosti. To se dá (nebo dalo) vcelku snadno ukázat diskusí mezi hráčem DrD a šermířem, který se názorům Dračákisty obvykle vysmál, protože byly z jeho pohledu nesmyslné - tedy z pohledu reality). Hře to přitom vůbec nevadilo.
Tedy jsem přesvědčen, že herní realita může stejně dobře vycházet ze skutečné reality jako z reality pravidel - tedy z čísel převedench do nějakých ustálených akcí. A stejně jako já chci rozšířit taktické možnosti o reálné prvky, chtějí hráči DrD rozšířit bojové finty o "vířivý sek" s Diabla, protože jim to přijde cool a vhodné pro jejich hru.
Tedy hra se dá popisovat podle skutečnosti nebo podle převedených pravidel, v tom bych problém neviděl. OStatně proto jsem taky napsal, že mezi popisem jako "color" (tedy pro efekt) a popisem jako "fundament" (tedy určujícím) není až tak velký rozdíl.
Jen poznámka - ta střelba na ruku byla nutností, protože zbytek nepřítele byl krytý za silnou zdí, kterou by pistole neprostřelila. A také záležitostí skvělého hodu.
Píše:
podle mého mají být pravidla jasná, uchopitelná a přehledná a mají umožňovat hrát to co chci hrát a ne mi říkat proč něco nejde. zdůrazním ještě jednou uchopitelná, kdy dávají hráčům jasní zýchytné body, od kterých mohou odrazit svou fantasii, protože hodně lidí prostě nemůže hrát ve vzduchoprázdnu a to je asi důvod, proč se masov nehraje třeba FATE, přesto, že je to jistě dobrej systém.
S tímto bez výhrady souhlasím. A také to souvisí s debatou vedle, totiž k čemu je dobé hrát podle jednoho systému nebo podle více systémů.
Protože ty záchytné body mohou být různé. IDeální by bylo, kdyby vycházely z pravidel a tato pravidla dostatečně uvěřitelně odrážela zkušensot hráčů s reálným světem, ale to často nejde a ještě častěji to ani nikdo nechce.
Stejně tak souhlasím, že by pravidla měla být oporou - nicméně po několika hrách si myslím, že i prvidla s obecnějšími manévry místo konkrétních jsou stejně dobrou oporou a navíc neomezují vlastní nápady. Je to asi dané tím, že hraju svět dost podobný realitě (nebo podobnější než některé fantasy světy), ale nemyslím že by to byl až takový rozdíl.