Wraiths - OK, budeš druhý, kdo to uslyší (spolu s ostatními).
Takže máme placatý svět, který jsem popsal jinde. V tom světě žijí kruhové bytosti, které mají různé vlastnosti. Jednou z těch vlastností je, že čím jsou "moudřejší", tedy čím víc informací mají v sobě, tím jsou větší, a tím hůř se pohybují.
A teď zápletka (docela klasická): Jeden kruh, který rád uvažuje nad světem se rozhodl zjistit, jak vypadá svět jinde, třeba jestli náhodou není uzavřený v 3D kruhu (tedy v kouli), nebo jestli někde neexistuje prostorový uzel s více než čtyřmi spojnicemi, jestli někde není kruh, který tohle všechno už ví - prostě cokoliv zajímavého.
Proto osloví pár menších kruhů poblíž sebe, kterým dá úkol jít a objevovat svět. Každému z nich dá část svých informací, aby byli pohyblivější a operativnější. Jedne bude třeba "kruholog" (= biolog), druhý "čárolog" (fyzik), třetí "navigátor", čtvrtý "velitel", pátý "pozorovatel" ... atd.
Poté se kruhy vydají na cestu - nutně musí spolupracovat, protože jsou omezeni fyzikou světa, takže musí získávat informace, ale zároveň nesmí příliš vyrůst, protože pak by se nemohli vrátit.
Mám promyšleno, s čím vším by se mohli setkat, včetně fyzického nebepečí (kruhy sice nemůžou napadnout jiné kruhy, ale vhodnou manipulací jim můžou znepříjemnit život nebo je zbavit informací a uvěznit ...)
Vcelku klasická objevitelská zápletka okořeněná dobrodružstvím a hlavně spoluprácí. Oproti jiným světům má tento výhodu v tom, že hráči nemusí na začátku vědět o okolním světě prakticky nic, protože jejich postavy to také neví.