On ten level scaling... vyznívá špatně a občas mi přijde, že tam je rozměr, který se neuvažuje - a to že tu logiku lze chápat i opačně.Tj. ne "je to snadné, si na levelu 6, tak to je 13" ale "si na levelu 6, je to 13, takže to je snadné".
Tj. "desítku už ani neházej". Neznamená to, že při vykopávání dveří od stodoly mi poroste DC s tím, jak budu levelovat, ale že s tím, jak budu levelovat, budu házet na vyrážení méně a méně dveří.
Problém je, že to bylo strašně mizerně prodané a nikdo to tak nikdy moc nechápal - a popravdě ta pravidla sama se mnohde tváří, že to je myšlené spíš tím otravným způsobem.
Tohle je mnohem líp udělané třeba v těch Exalted, kde je rovnou popsaný rozmáchlý svět, v němž 99% věcí není pro postavy vůbec žádná challenge, ale kde to 1% pořád nechává ohromný prostor pro to, s čím se potýkat. Když pak parta solarů chodí světem, tak prochází zdmi jak papírem, dokud ty zdi nejsou fakt speciální a pak se teprve ukáže, jak husté ty postavy sou.
Mám za to, že ten záměr byl obdobnej, jen ten game design u 4e byl v tomhle směru prostě mizernej.
Vojtěch: Neboj, my víme... si na seznamu... ale nejde o nic, co bys příští rok nemohl napravit :)