Pár úvah:
1) "Proč hrát tuhle hru" se dá říct dvěma základními způsoby: Subjektivně a srovnáním s konkurenčními produkty.
Subjektivně jsem to řekl třeba já u Shadowrunu. Příkladem srovnávání je ten Sirienův rozbor dostupných a tiskem vydaných RPGček v češtině.
Samozřejmě se to trochu prolíná. ShadoWWWem repostnuté Alnagovo hodnocení DnD 4e je částečně subjektivní a z části srovnává se staršími edicemi DnD.
Výběr toho, proti čemu se budu vymezovat, je zřejmě dost podstatný (a je to už jeden z marketingových triků).
2) Není třeba vymezovat se proti produktům, které oslovovaný zákazník nezná.
A dost možná je to i kontraproduktivní. Když začnu dračákystovi říkat, že to mám udělané jinak než DnD 4e, tak dost možná způsobím, že se začne zajímat o DnD 4e místo o moji hru ;-)
3) Autor by neměl hodnotit subjektivně. Z toho plyne, že by měl říct, co jeho produkt nabízí oproti jiným dostupným (nebo alespoň známým). A tudíž se ze všeho nejdřív rozhodnout, s jakými produkty bude ten svůj srovnávat. Při vydávání v češtině se tudíž třeba ten Sirienův rozbor může docela hodit, dá se z něj vyjít.
Když ale chci oslovit aktivní čtenáře kostky a RPG fóra, tak je srovnání s tituly v češtině nedostatečné. Otázka je: S jakými tituly je v tomhle případě vhodné srovnávat? A potažmo: Jaké hry jsou u nás nejznámější a nejhranější (nemá totiž zjevně smysl vymezovat se proti hrám, které četli 2 lidé a nehrál je u nás nikdo).