Píše:
Možná je to jen stařecká pošetilost z nostalgie, ale tak zase věci jako Theurg a podobně jsou super a nikde po DnD a jiných hrách je člověk nenajde.
Ano je.
Theurga má DnD minimálně od třetí edice (a dost možná byl jako kit už v AD&D), nemluvě tedy o tom, jestli kouzelník nebo kněz (nebo nějaká jejich kombinace) s dovednostmi Náboženství a Mystika není vlastně přesně to co to slovo vyjadřuje, aniž by k tomu byla potřeba zvláštní povolání, které (ne)funguje úplně jinak než zbytek hry.
Letem světem po jiných hrách Ars Magica, Kult, Mage the Ascension/Awakening. "Není nikde jinde než v DrD" obvykle není pravdivé tvrzení a pokud ano, mluví se o nějakém fakt otravném pravidle.
sirien píše:
Mana je IMO docela should-be - meditace (teda, zaostření vůle, promiň) už ne. A dá se s tim poměrně vyhrát, mrkni na tenhle můj článek, různě sesbíranejch a shrnutejch konceptů tam je docela dost. Osobně bych si třeba pohrál s čerpáním many a místama moci (na nízkých úrovních many je funny nejistá cena).
To je dobré pro typickou indie hru, kterou budeš skutečně hrát ty a tvých pět kamarádů, v něčem co se má tvářit aspoň trochu mainstream se brzo začne brečet, že kouzelník je zcela závislý na rozhodnutí GMa a ten mě podělává a nechce mi dovolit kouzlit (na druhou stranu, trocha nepřátelství a ukřivděnosti mezi hráči a GMem by k feelingu DrD docela přispěla :)
Tu meditaci bych naopak nezatracoval, jen bych ji dal jako činnost na něco jako krátký odpočinek (tj. hoďka klidu, fakt skvělý vynález 5e hodný vykradení), čili pak máš nějaký příděl many do dalšího takového odpočinku (tj. obvykle na "střetnutí", ale občas tě budou tlačit podmínky a není možné prostě jen tak jít z jednoho boje do druhého jako když máš obnovu na scény). Pokud chceš zachovat ty místa moci, tak můžou dát pár bonusových bodů many nebo zlevnit kouzlení.
Dá se to pak zkombinovat i s tím
popsaným systémem,kdy je možné kouzlit i za víc many než máš, ale o co přesáhneš si sežereš buď v HPčkách (nebo nějakám jejich ekvivalentu) nebo v hodu na nějaký nepříjemný náhodný efekt, kam se přesah přičte (a samozřejmě čím víc hodíš, tím drsnější věci se budou dít... ve WFRP 2e a Dark Heresy mají kouzelníci/psykeři přesně na tohle tabulky náhodných efektů, které jsou výborné jako inspirace).
Akorát mi celá ta myšlenka remaku DrD přijde od začátku dost pochybná. Na DrD není nic co by nebylo jinde a něco jiného než další generic fantasy rpg, jakých je plno, z toho udělal až Asterion (který by si zasloužil nějakou mnohem lepší hru, konečně DrD k němu nikdy moc nesedělo, ale holt se hrálo, tak se to spolu nějak zbastlilo). Když o tom pak něco vážně začne přemýšlet tak zjistí že by vlastně musel půlku té hry vyhodit z okna (viz. ta magie) a v té chvíli už může stejně dobře hrát DnD. Připočtěme vydavatele, který o to stejně nestojí a kdoví jestli o tom ještě vůbec rozhoduje... prostě ztráta času a vlastně jen kvůli názvu.