MarkyParky píše:
Furt to ale nedopovídá otázku, proč něco takového nevidíme kolem 5E. Přestože je kolem ní bambilión tvorby, je soustředěná kolem hry jako takové, ale nevím moc (vyjma těch AitM) o nějaké samostatné tvorbě na tomhle jádře.
Protože na Fate si dovedu představit hrát skoro z oleje (dejme tomu s jednovečerní přípravou) Battlestar Galacticu, Vetřelce, Panství Hrůzy, Tři mušketýry, Příběhy Středozemě, Rytíře Kulatého stolu, Stalkera, Rychlou Rotu, Avatara (modrého i airbendera), Bouráka Toma, Lego Ninjy (koukaj na to synovci) a ledacos dalšího, co splňuje alespoň trochu dobrodružný žánr.
Ano, nebudou to předem exaktní pravidla, budou nastřelená s ohledem na konkrétní družinu a délku kampaně (s délkou kampaně a preferencí hráčů může růst komplexita deníku postavy, pro děti a jednorázovku není potřeba pyramida dovedností ale jen pár přístupů/vlastností). Ale dá se skoro okamžitě začít hrát.
Na 5e si to nedokážu představit. Přijde mi, že už jen vytvořit množinu povolání s několika prvními levly je mnohem víc práce, než rozehrát něco na Fate.