Shermiar: Jo jo, prostě ví, kam se trefit... :) No já tomu říkám, že zná anatomii. ;) Prostě ví kde má všechno ta citlivá / životně důležitá, tedy jak říkáš funkční místa.
Právě proto, že je jedno, jestli rogue píchne soupeře jehlou nebo ho proklaje obouručným mečem mi přijde jen logické, že je třeba projít skrz DR... například u takového kouzelníka se stoneskinem - to je krásný příklad za všechny - tam mi přijde jednznačně zřejmé, že pokud se DR neprorazí, je kouzelník nedotknutý... zbraň prostě odskakuje. Jenže rogue, který nedává nijak zvlášť silné rány, jen přesně mířené tento efekt skoro ignoruje (kouzlo je proti drsným válečníkům odost více účinné než proti zloději, což by podle mne mělo být spíš naopak).
alef0: Toto jsem samosebou četl. Bohužel to tak je dle pravidel skutečně dané. Mě spíš zajímají alternativní pohledy na tuto problematiku. Nicméně to sem určitě patří. Díky za to.
bigbythewise: Jistě. Souhlas... "and" je velmi pěkné znepříjemnění. Díky za tu připomínku. Spíš mi jde ale o to jak alternativně (čti "rozumně") řešit složená zranění (jako sneak attack, Soulknifovu zbraň (Expanded Psionic Handbook), atd.). Snažím se o to, aby věci fungovaly, protože dávají smysl a ne jen proto, že je to dané v pravidlech. Proč ? Vážu na ně jiné věci, stavím na tom a nerad stavím na písku nebo na vodě. Navíc pokud věci dávají smysl a mají svou logiku, hráči si pak spoustu věcí na nich závislých odvodí, což vidím jako jednoznačné plus. :)
Díky všem... prosím o další názory a postřehy, pokud někdo máte (třeba i k tomu Soulknifovi).