No tak dekuji za vsechny komentare. Jsem rad, ze to plati i na kouzla, i kdyz carodejove tohodle asi nepotrebuji vyuzivat a mozna bych to zrusil uplne. Nevim jestli je to tak uzasne realisticke, jak pise Shermiar, podle me to tezce napada samotnou propracovanost DnD boju. A to v tom, ze casem (tedy spise s vyseurovnovymi postavami) se boje vlastne toci kolem toho, kdo si hodi 1 na DC Fortitude, coz mi ale prijde absurdni (CON=massive damage je podle me uplny nesmysl). Tudiz argument, ze na vyssich urovnich s dobrym Fortitude vam to muze byt jedno, neni zrovna na miste. Predstavte si epicke boje 400HP+ postav, kde si kazdy a kazde kolo haze se smrti v ocich aby mu nepadla 1. Na instant death jsou podle me jine finesy jako smrtici a devastujici zasahy nebo smrtici kouzla a podobne - ty jsou ucelne a postava to proste MUSI umet. Secteno a podrzeno, massive damage pravidlo vlastne zpusobuje, ze jakakoliv postava s vyssim (50+)damagem dokaze zabit kohokoliv (proti massive damage neexistuje imunita - maji ji jen constructi a golem armor nepocitam :o)) a obracene. Jakkoliv mocny i treba Epicky polobozsky charakter dokaze skonat po jedne rane od "zelenace". Osobne si proste myslim, ze 20/1 na vzdy uspech/neuspech pravidlo na zasahy BOHATE STACI. Toto je vastne jeho smrtici varianta i kdyz chapu ze pro nekoho vzrusujici. :)