Jedna věc je, co potřebuješ, druhá věc, co máš k dispozici. Viděl jsem vícero historických budov, hradů a opevnění, a že by se tam dimenzovaly chodby podle toho, kolik technik s mečem umožní jsem si nevšiml. Obvykle se dimenzovaly tak, jak to soudobá architektonická technika umožňovala.
Je fajn vědět, že se v takových prostorách budeš špatně bojovat, nebo že se nebudou moct dvě skupinky proti sobě valit chodbou stylem "gangsta nigga". Ale nějak mi uchází, co je s tím přesně za problém.
Jinak teda když se lidé vyhýbají v úzké chodbě (metrové) a nechtějí se poprat, tak se nakloní jedním ramenem dopředu (takže do sebe nevrazí) odzkoušeno každodenním tréninkem.
Jinak mně se taky líbí to SW pojetí a myslím, že to chtějí i tak podobně udělat. Jde o to, aby nepřátel bylo cca stejně jako hrdinů (plus mínus) a aby sis občas mohl dovolit i příval nepřátel aniž by se to zavařil mozek počítám CR/EL.
Boje se protahují nejen kvůli tomu, že má bitka 20 účastníků (to taky), ale i proto, že vyhodnocení každého z nich trvá. Abys tedy mohl nasadit proti postavám větší partu bez nějakých negativních vedlejších účinků musíš snadno odhadnout jakou překážku představují a boj musí běžet svižně. Ve SW tohle funguje dobře a doufám, že to tak bude i ve 4e.