Hm, mam dojem ze s "umrenim na kostky" a podobnymi vecmi to tak v d20 proste funguje. Ale prijde mi, ze to je vlastnot d20, nikoli vlastnost kostek :)
Rytir: to neni spatny. myslim lsti a uskoky. kdyz chces nekoho mrtvyho, je obecne lepsi zpusob ho otravit, ponicit mu vybavu, zabit nekoho z jeho rodiny aby byl psychicky na dne, a zmanipulovat lidi kolem aby ho nenavideli ... nez si pred nej stoupnout vyzvat ho na souboj. To nejen kdyz je ten clovek lepsi nez ty, ale i kdyz je podobne dobry, nebo kdyz je slapsi. Protoze ty potrebujes mit stesti porad, ale jemu ho staci mit jednou ...
Tak to aspon obvykle funguje ve hrach ktere hraju. Je to vetsi sranda, protoze se po postavach a hracich chce aby premysleli, a tak dava (IMHO) zajimavou otazku kam az jsou hraci a jejich postavy ochotni zajit -- opit nekoho a pak mu rozibit hubu je jedna vec, zabit nekomu rodinu a znicit mu zivot jen proto ze mu chces ukrast ocarovanej mec? hmmm.
EDIT: ale nejsem si jistej jak to funguje v dnd? co jsem ho parkrat hral, tak jedina vyhoda prekvapivyho utoku bylo -2 k obrane pro prekvapenou stranu v prvnim kole, a navic kdyz na vas jen nekdo haiz nestvury, misto aby pouzival postavy co maji nejakou osobnost, nejake cile, nejake veci na kterym jim zalezi ... tak tohle nedava smysl.
Ale mam dojem, ze muj DM proste neodvedl prilis dobrou praci ;)