ok, pro nevěřící
Improved Feint umožňuje provést Feint v boji jako move akci. Potřebuju vysoký bluff, protože protivník si počítá sense motives a BAB. Je pravděpodobné, že jeho Sense motives bude velmi nízké, můj bluff bude asi tak +10, protože si ho vezmu jako Rogue a tedy class skill a nacpu tam co mám. Další zajímavý skill je tumble, ale o tom dále.
Jestliže jsem ho obelstil, nemá dodge bonus a jeho obrana klesla. Můžu se teď rozhodnout, jestli na něj jdu Tripem přes unarmed melee a jeho obrana je tak kolem 10, nebo řemdihem apod. Jestli je to ranger nebo nějakej lehce pancéřovanej class, tak už teď nemá téměř žádnou obranu a můžu do něj podrážecí zbraní. Je to výhodné, protože se to počítá jako normální útok. Jestli je to plechovka, tak ho jen povalim, protože můžu ignorovat jeho štít a zbroj, udělám unarmed melee.
Když se trefím, musím ověřit, zda se mi podařilo ho povalit. Jelikož mám improved trip, mám i +4 se silou tedy tak +7 nebo +8. On tak +4 nebo +3. Když ho nepovalím, může mi to zkusit vrátit a bude to tak 1/2 šance, ale tripovací weapon můžeš pustit bez následků.
V ideálním případě, jestliže vyšel trip, leží soupeř na zemi, má -4 a já volný útok. Když dám v tuhle chvíli power attack, tak má ránu za cca 20hp a to nepočítám nic moc navíc (nezapomeňte na sneak).
Když se zvedá, mám na něj příležitostný útok, když se plazí taky, prostě ať udělá téměř cokoliv, dostane znovu Trip a znovu útok.
Co ještě z Tuláka: tumble, hodí se do obranného boje nebo úplné obrany, kde zvedá bonus k AC, rank musí být 5.
Na tohle stačí multiclass (3-4 lvl fighter)/(1-2 lvl Rogue). Rozhodující je vysoká inteligence, kvůli skillům. Mimochodem Jump a Tumble mají synergii, takže výsledné bonusy budou nejméně +7.
Když se kolem ještě motá jinej TUlák, který dává bonusy do flank, bard hrábne do strun a kněz dá nějakou tu +1, docela tohle combo funguje. Samozřejmě, někdy je lepší jít do něj silou a vykašlat se na to co je napsáno výše.
Slabinou tohoto konceptu je hloupý protivník s mnoha životy, který se ležíc na zemi nevzdá a pak taky protivník, který udílí velká zranění, protože tahle postava má méně životů než by mohla mít (je rogue a nemá prioritní Constituci).
Rytíř: jasně že to je proti tvým zásadám. Je to špinavý trik, proto je tak účinný :). Navíc hodně počítá s rozložením náhody u d20, při 3d6 by to nefungovalo.