Asi takhle, ano dají se kombinovat. To je záměr, postata a deviza d20 systému. Ruku v ruce s tím jde ovšem i ta druhá smutná stránka a to, že valná většina jsou odfláknuté blbosti (slušnější slovo pro to nemám, spíš naopak). Člověk tudíž musí vybírat, musí být nekompromisní a DM by se rozhodně měl naučit říkat ne, to ti nepovolím (i kdyby to bylo od WotC, mimochodem u nich jsem viděl jedny z nejhorších prestižek vůbec).
Podstata tkví v tom, že když hraješ v nějakém světě jsou pro něj i specifická povolání (Realmsy - Harpeři) a ty by měli asi zůstat, zbytek (Giant Killer) jsou o ničem a můžeš je klidně vyškrtnout. Pokud hraješ svůj svět, je lepší jít opačnou cestou, specifikovat o jaká povolání máš ve svém světě zájem a pak jít a najít je (případně upravit, vytvořit tak, aby ti to vyhovovalo). Platí to obdobně pro featy, kouzla, předměty...
Dobrá věc, která se dá z knih vytěžit jsou místa... jednotlivé lokace, které se zvlášť povedly, nápady, informace o různých organizacích a tak. Je to v poslední době vlastně to jediné co ještě v d20kových publikacích čtu a občas najdu i nějakou perlu.
Můj osobní tip jsou Kingdoms of Kalamar jako setting, Freeport od Green Ronin Publishingu a Ravenloft od Sword and Sorcery (ten je zvlášť výživnej...)