RE Vaeranias: Dík za vysvětlení, teď už je mi to jasný.
Jenom jsem si neuvědomil ještě jednu naprosto
ZÁSADNÍ věc - která mi tu pořád a pořád neseděla. Při pádu se nepočítá zranění jako 1d6 za každých deset stop hloubky pádu, ale počítá se kumulativně a to tak, že se vždy sečte zranění za počet stop pádu s předchozí hodnotou. Takže výpočet je následující
10 stop = 1d6
11-20 stop = 1d6+2d6 = 3d6
21-30 stop = 3d6+3d6 = 6d6
31-40 stop = 6d6+4d6 = 10d6
41-50 stop = 10d6+5d6 = 15d6
51+ stop = maximální zranění 20d6
Takže si dovolím danej příklad uvést na pravou míru:
píše:
Trpaslici bojovnik na 10. urovni, tedy s cca 52 HP. Pad 90 stop je za 8d6 (prvnich 10 je zadarmo, jestli se dobre pamatuji), a je tedy velmi pravdepodobne pri rozlozeni toho hodu, ze zraneni bude nekde mezi 24 a 32, nasobime dvema za dopad na nerovnou skalu, takze 48 az 64. Pokud je masivni damage 50 a vic, tak se tam dostane nejvyse v polovine pripadu. A i v te polovine hazi save, a ma slusnou sanci, ze prezije. Riziko smrti je sotve 1/5 a pokud nezemre, tak proste vstane a odejde.
Takže trpaslík má 10 úroveň a 52 hp. Padá z 90 stop. Prvních 10 stop pádu není zadarmo naopak, za 90 stop pádu si trpaslík zaslouží maximální zranění, které v průměru bude vycházet kolem 70 hp. Pokud navíc dopadne na tvrdý povrch, zranění se mu zdvojnásobí na průměrně 140 hp. Takže na záchranný hod proti smrti už nebude mít čas.
Trpaslík na 10. Úrovni s 52 hp má průměrnou šanci přežít pád z výšky 31-40 stop (což odpovídá 10 až 13 metrům), ale to jen v případě, že by dopadnul do kupky sena, čerstvě zoraného pole apod.
Takže nedoporučuju skákat do propasti ani postavám na 10. úrovni.