Také si myslím, že běžné věci by neměly být problém, pokud se čas od času vyskytne někde v civilizaci, kde se dají podobné věci koupit (když bude někde, kde se kouzelník v životě neobjevil, tak bych ho nechal obíhat místa, kde jsou k dostaní i relativně obyčejne věci - v běžné barbarské vesnici se asi fosfor bude hledat těžko u alchymisty ve městě však bez problémů).
U věcí, které sice nemají určenou hodnotu ve zlatých, ale jsou relativně nedostupné a nebo se kazí a jsou nepoužitelné (živý pavouk, dračí jazyk, atd.) bych bral zřetel na to, kde se dotyčný nachází (když potřebuje liščí chlup a je na poušti, kde prostě lišky nejsou, tak má pech).
U věcí, které mají jistou hodnotu v gp je třeba mít dotyčnou sumu a opět mít k tomu přístup (pakliže chci drahokam za 5000gp, tak to muže byt problém, pakliže mi jich stači spousta toho druhu ve stejné hodnotě, tak je to problém o něco menší, ale i tak dost velký. Například zlatník či šperkař má 3000gp v rubínech volně a dalších 2500gp v nějaké sadě šperků, kterou nechce rozbít, jelikož by se markantně snížila její cena (třeba i 7000gp). Takže kouzelník jí musí koupit celou a pak z ní kameny vydloubat - znehodnotí tak X tisíc zlatých - a koupit ještě ty drahokamy co má šperkař volně. :)
Prostě nic není tak snadné. Kouzelník je dosti mocná postava a toto je jedno z omezení, která pro ní jsou.