Myslim si, že z popisu kouzla je jasne, že kouzelník výpady podnikat může. DM to může znesnadnit tak, že prostě nepovolí průchod jakési pomyslné magické energie skrz stěnu koule (od těla, které je uvnitř, k ruce, která je venku), ale vymýšlet extra pravidla by si asi neměl (samosebou může). Můj DM kupříkladu tvrdí, že pomocí Mage Hand nemohu do poháru na kraji stolu strčit, abych ho shodil dolů, ale musím ho zdvihnout přesunout mimo a pustit (kouzlem totiž u něj ve světě nelze tisknout tlačítka, tahat nebo tlačit, ale jen zdvihat předměty a s nimi pak manipulovat). To je naprosto v pořádku, i když já si myslím, že by mohl být benevolentnější a i když to není v popisu kouzla napsáno tak podobné věci povolit.
Koule (její stěna) je podle mého o téměř nulové šířce a byrvy jsou jen mihotající se odstíny na jejím povrchu, tj. kdokoliv se jí dotkne, dostane pecku od všech barev, které ještě má (viz. obrázek kouzla primastic wall). :)
Jediným problémem je zda kouzelník dokáže vidět skrz nebo ne a z toho vylývající postihy k jeho případným útokům.
Myslím si, že kouzelní může pohodlně seslat fireball za roh 'vytrčením ruky', ale pak nemůže moc mířit kam to půjde. To je sice mnohdy málo důležité, avšak dovedu si představit situace, kdy může být.