Lepší swordsmage je Blade banchee:paragon dualwield ranger, ale musí to být eladrin. klasický swordsmage je totiž defender, což lidi co chtějí hrát mága křísnutýho fighterem tak moc nemusí. je to můj dojem.
paragony bych si opravdu nechal na potom. jsem si celkem jist, že toho budete mít nad hlavu už na pátý úrovni. dynamika hry, řazení střetnutí, akční body, odhad, kdy co použít, to všechno si chce zažít a to víc než jednou hrou. Hra po vás bude chtít věci, které jste dříve mohli ignorovat a teď jsou důležité.
dobrý příklad je combat challenge: potvora vždy respektuje mark, ale GMové ze třetí edice tíhnou logicky k tomu, napadnout strikery či leadery. je to logické, tyto postavy jsou tmelem skupiny, ale pravidla jasně říkají "respect mark". Teď neříkám, že neexistují situace, kdy to neplatí, ale ta přednost je tam důležitá. Protože to je úloha defendera a schopný defender dokáže správným výběrem protivníka, terénu, vybavení a i schopností velmi účině blokovat nepřátele. Samozřejmě, pokud sám respektuje svou úlohu a nevydá se podniknout něco na vlastní pěst.
Tohle vše je potřeba zažít a je lepší to zažít v situaci, kdy je na výběr spíš méně než více. Leadři si potřebují osáhnout léčení, taktiku při léčení, co kdo vydrží. Musíte se naučit označovat kondice apod. Fakt toho není málo. je to jednoduché, logické, ale je toho hodně. Osobně mám v družině rád hráče, kteří mi s tím pomůžou.
nějaké konkrétní rady:
barbarce stačí vybrat si skill Perception - tam je stopování atd.k tomu ať si vezme Nature a má všechno co potřebuje. Beast master je životní styl, zkoušel jsem kombit a fakt to nefunguje, když nejsou oba u cíle. napadá mě snad jen sokolník, tam se dá těžit ze střelby i peta, ale nezkoušel jsem. přichází o velmi důležité Mobility + Prime shot (což je +2 do obrany a +3 do útoku při správné hře). viděno pohledem rangera.
warlock je arcane character: t.j. kouzlí, má sice pactblade, ale to je jen rekvizita, on ve skutečnosti nablízko moc nebojuje (nebo ne dlouho, je to sneak). (vidím že blaine to už napsal)
kdoumí kouzlit i bojovat je bard a kněz, oba leadeři. bard je však všeuměl, kněz jde postavit jako caster, nebo jako bouchač, dost ale záleží i na rase.
fighteři doážou hodně moc ubližovat, dvouručka a pár odborností, my jsme takhle trošku simulovali barbarku, když ještě nebyl class (PHB2, tuším příští týden).
EDIT:level je o šířce možností, daleko méně o síle jako takové (ale zabít pár vesničanů je samozřejmě snažší)