A rovnou jedna věc, která mě napadla na DnD Day. Když jsem tam se Sethi bojoval proti tý malý sketě, tak jsme jí hezky vklidu obklopili, získali jsme bojovou výhodu...
...a najednou ta malá mrcha (v Almiho podání) udělala krok ke stěně, kde jsme na ní mohli útočit jen z takového Včka, tedy jsme nestáli přímo proti sobě s ní mezi sebou, a naše bojová výhoda byla pryč.
Do té chvíle se vzásadě dynamický boj změnil na prosté házení kostičkou u mě, u Sethi a u Almiho a čekání, komu dojdou HPčka, přitom do té chvíle byl celý ten boj výborný právě tím, že se celý odehrával v dynamickém pohybu.
Nejsem zrovna zastánce přehnané realističnosti v RPGčkách, ale myslím, že zrovna tady může trocha realističnosti přidat na zajímavosti.
Každý šermíř vám řekne, že to poslední místo, na kterém by jste se chtěli bránit přesile, je zády ke stěně. V tu chvíli si vás protivníci prostě rozmašírujou. Takže pokud máte přesilu vůči oponentovi natlačenému na stěnu, tak bych mu automaticky počítal bojovou nevýhodu (nebo jak se tý +2ce říká) proti oběma - hráči se tak budou snažit jej natlačit na stěnu, zatímco on se bude snažit se do takové situace nedostat.
Co se boje s přesilou týče - stejně tak by realistické dovolit postavě, aby se v okamžiku kdy je na ní veden útok mohla pohnout o jeden čtverec směrem od útočníka. Kromě toho že to docela odpovídá skutečnému boji to hře opět dodá další dynamiku (což by ale asi mělo být vyvážené tím, že útočník se může v takovém případě rovnou o čtverec posunout a "pronásledovat" obránce. V boji 1 na 1 to bude nula od nuly, ale v boji s přesilou se celé bojiště najednou rozhýbe).
Rád bych dodal že mé znalosti DnD 4e jsou spíše podprůměrné a mé zkušenosti s ní vcelku malé, ale tohle mě při hře prostě praštilo do očí jako "dobrá" možnost.