Vaše výtky jsem si vzal k srdci, řídím se jimi při další přepisování (ač to jde pomalu) ...
Dneska by se mi hodily názory na dvě věci:
I. úžasná (?) základní mechanika. Tedy, základní mechaniku jsem předělal do FUDGE formy: jsou použity kostky s označením -,-,0,0,+,+. Ověřovací mechanika začíná s nějakým číslem n, kde n je velikost atributu + příp. schopností či jiných bonusů. Hráč tedy popadne n FUDGE kostek, hází, a jeho výsledek spadá do intervalu <0, 2n>, s nejvýznamnější pravd. hladinou v původním n. To ještě není všechno ...
Co když bude mít hráč možnost sám si určit míru rizika? Tj. když si bude moci sám k základu n vybrat libovolné množství kostek kdesi mezi <0, n>? Např. zvolí 0 kostek (defacto si nehodí), aby dostal bezpečnou střední hodnotu n; zvolí n/2 kostek v běžném hodě; zvolí n kostek, když o něco půjde a bude se cítit štastně...
Bude toto v praxi fungovat?
II. úžasná (?) vícenásobná inicitiva. Byl jsem obviněn, že používám skokovou iniciativu (hráč hodí 11, má jednu akci X hodí 12 a má dvě akce), což je údajně špatně. Proto jsem navrhl novou mechniku určování vícenásobné iniciativy v jednom kole, která je defacto takovou strategickou minihrou.
Nebudu to znovu vysvětlovat, ocituji se ...
pravidla píše:
Nyní k provádění vícera akcí v jednom kole (týká se hbitých postav s iniciativou nad 6). Jako při běžném hodu, hráč si jako první věc určí svoji (první) iniciativu. Je-li výsledné číslo větší než 6, může se pokusit o provedení vícera akcí. Hráč si v tuto chvíli zapamatuje počet úspěchů na FUDGE kostkách v prvním hodu (budou se hodit později). Od výsledku prvního hodu na iniciativu se odečte 6 (výsledek musí stále být kladné, nenulové číslo) a hráč hází další iniciativu. Počet úspěchů v tomto hodu musí roven či větší počtu úspěchů v předchozím hodu. A pokud postava selže v tomto pokusu o vícenásobnou iniciativu, zaváhá. Znamená to, že ztrácí svoji nejlepší iniciativu a získává svoji nejhorší (tj. iniciativu selhaného hodu). Toto bude lepší ilustrovat na příkladě ...
příklad píše:
Zloděj Esqos je rychlý a opravdu si věří. Myslí si, že dokáže stihnout tři akce za kolo. Jeho počáteční iniciativa (Smysly + flexibilní postoj) je 15, oprava za zbroj -1. Vezme tedy svůj základ (15-1 = 14) a hodí čtrnácti FUDGE kostkami. Padne mu v součtu jeden neúspěch, tedy 13. Pokouší se o druhou iniciativu: bere 13-6 = 7, hází sedmi FUDGE kostkami. Padne mu v součtu jeden úspěch, tedy 8. Jeden úspěch je lepší než jeden neúspěch v předchozím pokusu (pro další pokusy se avšak laťka zvyšuje). V tuto chvíli už má jisté dvě iniciativy v kole. Zvládne i třetí? Bere předchozí výsledek (8), odečítá (8-6 = 2) a k tomu hází dvěma FUDGE kostkami. Chce hodit jeden úspěch a více, aby zvládl i třetí inicitivu. Na kostkách padají dva neúspěchy (výsledek 0), takže selhává a nedokáže reagovat. Esqosovi celkem padly tři iniciativy (13, 8, 0), a protože poslední pokus o vícenásobnou iniciativu selhal, musí se zbavit své nejlepší hodnoty. V tomto kole tedy hraje celkem dvakrát, a sice v iniciativě 8 a 0.
(viz také
http://bane.pipux.net/, kategorie 2.4.3 - Iniciativa)
Přikládám (špinavý) diagram, pro srozumění fungování iniciatvy ...
Názory na tyto dvě mechaniky? Poslouchám ...