vy jste taky veličiny...
kin píše:
Hele, když jste to tu nakousli. Jaký systém by jste zvolili vy, kdyby jste si chtěli zahrát Shadowrun? Přemýšlel jsem jednou nad hackem na apocalypse world, ale mým hráčům se ten systém nelíbí...
Asi záleží co od toho chceš. Jestli něco jako AW, ale aby to nevypadlo pro hráče moc nezvykle (bez urážky, já jsem obvykle první člověk ze skupiny, který začne frflat nad tím že GM si na nic neháže a podobnými alternativními pravidly :) tak asi ten Fate Shadowrun.
Pokud je to spíš "chci SR víceméně jak je, ale SR I-V všechny sají nebo jsou rozbité" tak asi záleží na tom, který aspoň trochu generický systém ti vyhovuje a znáš ho natolik dobře, aby nebyl problém ho upravovat. Dovedu si představit GURPS, Savage Worlds nebo i d20. Pokud opravdu dobře znáš a ok s SR II/III, tak bych zvažoval převod i do nich, tam je aspoň zaručeno, že pro všechno potřebné už ten systém má nějaké mechaniky (jak použitelné jsou, to už je zas věc jiná).
nWoD je zajímavý nápad a podle mě by mohl fungovat dost dobře, mimo jiné má tu výhodu, že má docela dost způsobů jak mechanicky odlišovat různé efekty (všechny ty 9-again, 8-again a no-again, zlé jedničky, rote akce samozřejmě obligátní přidávání/odebírání kostek/úspěchů). Ale dalo by to nějakou práci a chce to znát minimálně ty hlavní nWoD hry (upíry, vlkodlaky, mágy, ideálně i huntery), nějaké věci k normálním smrtelníků (Armory, Armory Reloaded a Dogs of War budou nejspíš klíčové) i k úpravám systému samotného (Mirrors, Bleeding Edge a Infinite Macabre).
Každopádně v první řadě to chce upravit seznam skillů, i když nijak závratně a sestavil seznam použitelných meritů (mám dojem že tohle všechno dělá spousta GMů/ST i před normální nWoD kampaní, takže to v zásadě ani moc neberu jako nějakou extra práci navíc). Možná bych nechal stavět postavy od začátku za expy, místo "za tečky". Svým způsobem je to trochu znásilňování principů, na kterých je WoD postavený, ale k tomu Shadowrunu mi to tak nějak sedí.
Pak to chce samozřejmě metalidské rasy, což bych se asi po vzoru Infinite Macabre řešil hlavně skrz Merity a jen vyjímečně skrz klasické +1 k vlastnosti (tj. radši Allies: Local gangsta pro orky než +1 Strength nebo Striking Looks namísto +1 Presence pro elfy) a i tam bych spíš posouval rasová maxima než dával tečky zadarmo. Přece jen, vlastnosti 6+ jsou v klasickém WoD vyhrazeny opravdu vyjímečným supernaturálním potvorám (upíři tak staří, že se živí krví jiných upírů etc.) a i u těch se s nimi obvykle šetří.
Nejhorší/nejpracnější jsou samozřejmě všechny ty subsystémy jako cyberware a magie - omrknout všechny ty magický systémy co nWoD v rámci různých her používá je asi základ
...a nebo to zkus pogooglit, určitě už se o to někdo pokoušel :)
sirien píše:
Protože i když má ten systém typově totožné jádro, tak je designovaný na úplně jiný typ hry s naprosto odlišným těžištěm a stylizací. Např. naprosto pitomej, ale zároveň dost významnej rozdíl: souboj v SR je designovaný tak že útok nejenže selhat může, ale často selhává, nicméně v případě úspěchu může mít rovnou drastické nebo smrtelné následky. Ve WoD je designovaný tak, že útok obvykle neselže, ale provést útok tak aby měl citelné následky hned z první vyžaduje značné úsilí.
Myslím že nikdo nečeká, že hack SR do jakéhokoli jiného systému bude přesně emulovat SR, včetně pravděpodobností (resp. jestli čeká, bude nejspíš zklamán).
sirien píše:
Technicky bys mohl některé věci upravit zavedením hromady hacků z A, A:R, DoW a dalších podobných sourcebooků, ale pořád by tam byly "vady". WoD prostě nemá těžiště v bojových mechanikách - musel bys překopat od základu celý bojový subsystém.
Aplikovat nějaké hacky z Armory Reloaded a Mirrors by úplně stačilo k vystihnutí SR feelingu - od základu něco překopávat je zbytečný perfekcionismus s nejistými výsledky.
sirien píše:
Řešení zbraní a výbavy ve WoD je opět zcela odlišné - s mnohem menším focusem. To dál navazuje do matematiky dalších prvků v tom systému.
Ve chvíli kdy používáš errata/hack (záleží jak se na to koukáš) z God Machine Chronicle/nWoD 2e, kdy výbava přidává úspěchy namísto kostek, začne být výbava mnohem důležitější, obzvlášť u zbraní. A zároveň zásahy už zdaleka nejsou tak jisté jako v SR. Mám vyzkoušeno, že když do do té doby relativně civilizované přestřelky na pistole a samopaly dojde trénovaný chlápek s moderní útočnou puškou, je to pro zúčastněné docela "oh shit" moment. Obzvlášť pro ty, co nosí jen takové ty lehké neprůstřelné vesty pod oblečení.
sirien píše:
dopracovat nový Matrix podle SR IV/V šablony do systému SR III by byla mnohem jednodušší práce, než srát se s tím samým ve WoDčku - ten systém už je nastavenej focusem tam, kde být má, jen některé implementace prostě "zmodernizuješ".
Zrovna na možnost udělat SR V Matrix v SR III jsem se koukal tak asi před rokem a ty subsystémy mají jen naprostý minimum styčných bodů. Kde se v SR II/III řeší různý propojení a průchod skrz matrix-dunegony, tam v SR V nastupuje propojení mezi holografickou realitou, augmentovanou realitou a virtuální realitou, z kterýho gridu jsi připojenej etc. - v zásadě chtě nechtě stejně děláš od základů a trojkový matrix ti v tom nepomůže prakticky nijak.
Colombo píše:
O ČR je nutno napsat, že je neovládaný korporacemi jako výsostným uzemím, ale fabriky i baráky tam mají. A dost toho ovládá Aztechnology (pivovary atp., někde sem měl výpisky). Pak je tam samozřejmě Sader-krupp jako BMW atp. Co tím chci říct, že dost dobře můžou neoficielně chránit své zájmy.
Dále je ČR plná ruské mafie.
Shadowrun - it's like 90s all over again :)