York: Ze zkušenosti vím, že občas je dobré i velmi dobře známé věci přehledně sepsat, člověk nad tím pak může líp přemýšlet :)
Jinak blogy taky budou, neboj... moje kdysi z dob živějšího blogování utvořená sbírka holčin v džínách má ještě pár nepoužitých položek co tak koukám ;)
Jakub: Jo, kdysi jsem si toho také všiml, ale ta "snítka" se tak hezky zažila... kromě toho jsi k tomu měl tehdy takové pěkné vysvětlení jako že to jsou "snítka" co se "oddělují" z toho nábalu esence kolem exalta a utváří něco nového... nějak jsem už nikdy neměl chuť ten překlad opravovat :)
Quentin: Zajímavý přístup. Docela otázka, jaký je vlastně rozdíl v umístění nejistoty na stranu zdrojů (kolik many to bude stát / jaký bude následek odlivu / ...) a na stranu účinků (kolik dmg to bude dávat...)
Co Tě vedlo k tomuhle řešení? Protože když jsme to spolu řešili tak se Ti naopak docela líbila ta opačná varianta kdy kouzlo má relativně pevný důsledek, ale stojí n+1d3 many.
Colombo: Ah-ha. Omyl v komunikaci... ten link na nukleární mágy je Lina Inverse, která tu nukleárku (Dragon Slave) používá ad hoc jak se jí zlíbí a devastuje tím cokoliv co se jí přiblíží na dosah, tak jsem myslel, že Ti jde o tohle.
No, přístupů bys měl opět víc.
- otenciálový systém nabízí rituály, při kterých dlouhodobě koncentruješ sílu tak, abys nahromadil dostatek na nějaký epický efekt.
- Nebo můžeš zkombinovat manový a snítkový systém - snítka na běžnou magii a postupně nabývající silnější mana která Ti umožní kouzlo nechutně naboostovat.
- Nebo můžeš mít manový systém s nízkými hladinami many a dlouhým refreshem, ale epicky příznivým poměrem cena/výkon.
- Exalted přístup - mocná magie vyžaduje special skill a možnost naučit se kouzla je řídká... jejich cena je pak naprosto nepoměrná jiným efektům, vyvolávání trvá relativně dlouho, ale pokud to všechno podstoupíš, efekt je kolosální
- V energetických systémech můžeš mít kouzla která jsou superúčinná, ale mága totálně vyžírají, takže po seslání na nějakou dobu výrazně klesne jeho manapool/potenciál, to si pak každý rozmyslí jestli do toho půjde nebo ne
- U rázových systémů může mít mág čas od času možnost snížit rázový efekt a povolat tak kouzla nepoměrné efektivity (např. v SR systému jednou za čas eliminovat (E/2) v efektu kouzla na konstantu, např. 2, a konstantu hodit /2, - ohnivá vlna pak bude mít trapných 5S bez ohledu na to, kolik E do ní napálíš... taková 12S ohnivá vlna s poloměrem 12... za 5S - docela žůžo
P
V podstatě to je to o čem píšu v té první kapitole. Urči si stylizaci (a popisy). Vyber/nastav si systém tak, aby limitoval mágy právě v daných mantinelech.
Chceš běžnou magii? Potřebuješ rychlé refreshe, ať už many, vitality, tapnutých spellů...
Chceš vzácnou magii? Potřebuješ pomalé refreshe.
Chceš silnou magii? Potřebuješ dobrý poměr cena / výkon. Chceš slabou? Opačně.
atd.
V podstatě jde o to si říct jaký systém preferuješ k fluffu a následně si představit, jaké nastavení povede k jakému efektu.