Aljen mě upozornil na tenhle článek o jedech ve Fate o kterém jsem nevěděl:
[Fate] Fractalized Poisons
TLDR-like překlad:
v článku se víceméně píše:
... ... používám Fate Fractal (Bronze rule)...
...můžete použít i pro nemoci nebo kletby... bude fungovat i pro různé přetrvávající (ongoing) DnD efekty (powery)...
...používám pro jed specifický char-sheet obsahující:
- hod na útok (proti fyzickému stress tracku popř. následkům)
- CAčka se používají na vytvoření efektů jako je únava, zmatení a podobně
- obrana ukazuje, jak moc je těžké se jedu zbavit/jej vyléčit
- stress boxy jedu ukazující, jak moc je rezistentní (útočí na ně lékař nebo zotavující se postava)
jed útočí proti Kondici (Freeport: Konstituci)
vyřazení jedu (eliminací jeho čtverečků stresu) zruší i všechny jedem způsobené následky.
pokud chcete být zlý, místo aspektů otravy používejte rovnou následky postavy
příklady jedů píše:
Hmyzí jed
Aspekt: *Přírodní toxin
Stres: [ ] [ ] [ ]
Útok: Pocit nevolnosti (Slušný +2), jednou denně může jed zaútočit na stres postavy
Obrana: infekční toxin (Slušný +2), brání se pokusům o vyléčení nebo odolání
Smrtící noční stín
Aspekty: *Po požití, *Horečnaté noční můry
Stres: [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
CA: Zešílení (Skvělé +4), jednou za scénu se jed může pokusit poslat postavu do *Deliria
Obrana: Celkové zmatení (Dobré +3), brání se pokusům o vyléčení nebo odolání
Jed weverního bodce
Aspekt: *Sadistický
Stres: [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
Útok: Má krev se vaří! (Skvělý +4), každý den může jed zaútočit na postavu. Může zaútočit i po pokusu o vyléčení, pokud mu stále ještě zbývají nějaké čtverečky stresu.
CA: Sílu vysávající (Slušný +2), každou scénu se jed může pokusit učinit postavu *Oslabenou
Obrana: Těžko léčitelný (Dobrý +3), brání se pokusům o vyléčení nebo odolání
dále se tam píše:
Alternativa - jednodušší jedy
...zejména pro FAE nebo když nechcete tolik mechanik...
Jed má Sílu, tou si hází proti Kondici (nebo adekvátnímu FAE přístupu), pokud uspěje, dá postavě aspekt otravy, postava si může hodit proti Síle jedu a když uspěje, tak se ho zbaví.
Příklady:
Hmyzí jed: Síla 2 (*Nevonlost, *Podráždění)
Smrtící noční stín: Síla 4 (*Halucinace, *Těžké noční můry)
Wyverní žihadlo: Síla 6 (*Zeslábnutí, *Vroucí krev)
K tomuto systému:
- přijde mi trochu nudný co do své jednotvárnosti, nepřipadá mi že by jedy působily nějak zajímavě na mechanické úrovni
- jedy působí autonomně, ale ne nemají šablonu - tzn. musí je obstarávat GM, čím víc otrav, tím víc práce a mikro-managementu
- systém nenabízí příliš mnoho rozmanitosti a spoléhá na využití rozličných aspektů