Morfin píše:
Proč máš prosím u tvorby postavy napsán slovní popis vlastností?
Protože všechny obtížnosti se určují právě srovnáním s odpovídajícím stupněm vlastnosti. V podsatě by nemusely být pojmenované úplně všechny stupně, minimálně dva tři záchytné body to ale chce.
Možná by to bylo vůbec nejlepší udělat opisem přes význam vlastností. Pak by to sice muselo být rozepsané pro každou vlastnost zvlášť, ale zas by je to možná lépe vykreslilo.
Tedy něco ve stylu, že pětková fyzička odpovídá trénovanému atletovi, šestka je šampión atletiky, výš jsou nad(meta)lidské hodnoty.
V dovednostní variantě je zrovna tohle jednodušší - tam je jednička začátečník, dvojka student, trojka profesionál, čtyřka veterán, pětka mistr, šestka velmistr. Obtížnosti se pak určují: Chceš vyšplhat na střechu domu? Ok, to je úkol pro mistra zloděje - pětková obtížnost (protože mistrovské hodnocení je 5). V té atributové variantě by to byl trénovaný atlet.
Při hře (v dovednostní variantě) se operuje s čísly i významem, tak půl na půl. Význam je ale každopádně důležitý - i když otížnost označím číslem, hráči mají dobrou představu, co to asi tak znamená.
Morfin píše:
Stále ještě v kapitole tvorba postavy u hodnot vlastností:
Větu: „Je to proto, že její dobrodružný život teprve začíná,“ považuji za nerozumnou ve vztahu k názvům povolání. Život válečníka a dobrodruha musel už před prvním dobrodružstvím v AGTNANu být dobrodružný, jinak by se nestali válečníkem, či dobrodruhem.
Než však měnit název povolání, bylo by vhodné změnit doprovodný text.
Souhlas, přeformuluju to.
Morfin píše:
Vlastně, když o tom tak přemýšlím, je to celé napsané tak trochu schizofrenicky. Když v úvodu píšeš, že je to hra pro zkušené hráče RPG (předpokládám pro hráče DrD), proč pak v dalším textu píšeš věci, které jsou každému mírně zdatnému RPG hráči jasné.
Imho máš starou verzi pravidel. Novou se snažím rozepsat pro úplné začátečníky.
Morfin píše:
Nepodceňuj lidi, co chtějí hru hrát tím, že píšeš, jak vypadají elfové a trpaslíci. Pokud to nemá význam pro volbu povolání, nebo pro určení hodnot vlastností, pak napiš jen možnost výběru ze tří ras.
Tak mě napadá: když už tam máš ty rasy, přidej jim něco, co je odliší i mechanicky. Trpaslíkům třeba odbornost orientace v podzemí, elfům orientaci v lesích a lidem orientaci v otevřené krajině. Pokud to neuděláš, budou se hráči ptát, jaký je rozdíl mezi zakrslým obtloustlým člověkem a trpaslíkem.
Tím ovšem zadefinuju, že trpaslíci žijí pod zemí, elfové v lelísch a lidé v otevřené krajině. Cíl je spíš nechat to volné, aby to bylo co nejsnáze modovatelné. Proti raciálkám v principu nejsem, moc mě ale nenapadá, jak na ně.
Morfin píše:
To, že jsi rozepsal povolání je v pořádku. Z DrD jsou lidé zvyklí na Válečníka, kouzelníka, zloděje atd. takže popis povolání je na místě. Doporučil bych však rozepsat povolání podle toho, jaké mají automatické odbornosti, nebo tak, jako bys psal reklamu. Hráče musí popis buď chytnout, aby si řekl: „Jo! Přesně to chci!“ nebo aby mu z popisu musí být jasné, jaké jsou herní výhody povolání.
A. Válečníkovo místo je v bitevní vřavě, kde se zuřivostí sobě vlastní kosí své nepřátele obrovskou sekerou, spoléhajíc na svou dokonalou zbroj. Jeho místo je v bojovém útvaru, kde disciplinovaně plní rozkazy spoléhajíc na své bratry v krvi a na svého velitele. Jeho místo je na hradbách obléhaného města, kde s šípy hvízdajícími okolo hlavy odráží nekonečný příval nepřátel nedbajíc vlastních zranění.
B. Válečník se umí ohánět těžkými i lehkými zbraněmi pro boj zblízka, bez obtíží zvládne používat těžké vrhací zbraně. Jeho přáteli jsou štít a dobrá zbroj.
Pěkné příklady, díky. S návrhem soulasím, otázka je, kterou variantu vybrat.