eerieBaatezu píše:
Taková totální klasika: Kostlivec, Skřet, Vlkodlak, Drak, Medvěd.
Udělat bych trochu víc, ať to má styl.
Za nemrtvé Kostlivce, Ghúla nebo Zombii a Ducha.
Za humanoidy Skřeta, Zlobra nebo Ogra.
Za dlaky by stačil ten Vlkodlak.
Draka nevím, protože to není moc nízkolevelová příšera, tak jen jednoho na ukázku. To samé třeba Upír je dost klasika, ale spíš na vyšší levely.
U zvířat Koně, Vlka, Medvěda.
Ostatní stvoření bych dal Grifa, Jednorožce a Víly.
Obyčejná zvířata (kůň, vlk, medvěd) asi není třeba moc rozebírat, mají prostě nějakou Nebezpečnost, útok a obranu - to už v pravidlech je. Víc bych k nim asi ani nepsal, přijde mi to trochu pod úroveň čtenářů vysvětlovat, že medvěd má zuby a čtyři tlapy ;-)
Humanoidi používají vybavení stejně jako hráčské postavy, můžou mít Nebezpečnost (což je jednodušší) nebo atributy a odbornosti jako hráčské postavy. Osi by bylo fajn uvést konkrétní příklady - třeba skřeta s dřevěným štítem, improvizovanou zbrojí a rezavou šavlí a skřetího náčelníka s trochou lepší výbavou - ideálně něco ve stylu balíčků startovní výbavy pro hráčské postavy (tj. aby tam nebyla jen ta výzbroj, ale i pár věcí, co nosej po kapsách a tak).
Otázka je, jestli nějak víc rozepisovat, jak se takové pronárody chovají. Možná bych to ani nedělal a nechal mluvit jen ty balíčky startovní výbavy - když se ve hře objeví skřet s rezavou šavlí ve zbroji sešité z kusů kůže, tak je celkem jasné, že nepatří ke gardě místního krále a dost to i vypovídá o tom, jak žije. Stejně tak když uvedeme obyčejného skřeta, náčelníka a šamana, tak to samo o sobě dost říká o tom, jak je organizovaná skřetí společnost. Takový nepřímý pocit by mohl nakopávat fantasii Vypravěče a při tom neomezovat. (A navíc to bude velice stručné, což je fajn.) Co vy na to?
Samozřejmě by se hodily nějaké zvláštní schopnosti - třeba dvě tři kouzla pro skřetího šamana?
Jak se liší zlobr od ogra?
K nemrtvým: Už víme, že kněz je dokáže odvracet. Jak ale nemrtví vznikají? Je možné je vytvářet a postavit si z nich armádu? Pokud vznikají samovolně, jak je možné dalšímu samovolnému vzniku nemrtvých zabránit? (To si skoro říká o další schopnost pro kněze, například nějaké vysvěcení místa).
Jak je to se zranitelností nemrtvých? Sluneční světlo? Stříbro? Svěcená voda?
K dlakům: Co je lykantropie zač? Je to nemoc? Dá se léčit? Přenáší se to kousnutím? (libovolným, nebo je k tomu třeba potřeba nějaký rituál?) Nebo jinak? Nebo je to nějaké prokletí?
K drakům: Jak píšeš, to je hodně vysokolevelová potvora. Možná by šla nějaká wyverna, nebo nějaká menší dračí forma...
Jsou gryfové prostě divoké šelmy? Je možné je ochočit, případně na nich létat?
Víly a jednorožci - kde a jak žijí, jaké mají schopnosti? Jsou to tvorové z nějaké magické říše, nebo žijí normálně ve světě kolem? (I když to by možná bylo lepší neříkat, ať tím Vypravěč není svázaný).
eerieBaatezu píše:
:arrow? Popisy
Vlastně se mi dost líbí jak se ptáš. Tohle přesně by šlo napsat i pro Vypravěče k jeho inspiraci. Na druhou stranu, aby to pak ladilo k pravidlům. Ale to se dá udělat vágností. Kouzlo prostě odstraní lykantropii, ať už je to nemoc nebo prokletí. Co to bude záleží na světě a Vypravěči.
Úspornost je dobrá věc, ale vem si, že to otevřou děti okolo 10 let a žádný popis tam nebude. My víme, co všechno si porůznu u příšer představit, ale pár návodných vět by asi neškodilo.
:arrow? Příšery
Zlobr je dračákovský a Ogre dýendýčkovský $D
Nebezpečnost je super v tom, že si člověk nemusí pamatovat milion věcí.
Víc variant bytostí, co se mohou různě ozbrojovat a mohou mít různé ranky, bych udělal. Stejně tak bych jim dal jejich vlastní kouzla a schopnosti.
Zranitelnosti to chce. Nemrtví jak píšeš. A taky nějaké imunity, ať je to zajímavější. Takové vysvěcení může zabránit oživení nemrtvého na dané půdě, existujícím může dát postihy při hodech a nějak je odpuzovat.
Víly a jednorožci zase otázka, jak moc rigidní pravidla dělat. Buďto jsou to normální, přesto třeba vzácnější než zvířata, obyvatelé klasického fantasy světa a nebo jsou z magické říše, ale tím se možná ten svět trochu odkouzlí, jakože na to, abys měl fantasy svět, vlastně potřebuješ jiné dimenze.
Griffona by mělo jít ochočit. Ale nějakým elfím NPCčkem, aby měli hráči pocit, že je to cool, ale ještě na to nemají. $D