sirien píše:
Chodim po RPG Fóru, otevřu diskusi a vypadne na mě Dakara.
Vůbec se nedivim, že jsi s tímhle přístupem zájem vyčerpal, protože upřímně co se mě jako na RPG F běžného uživatele / čtenáře / velmi občasného přispěvatele týče, překračuje to hranici otravnosti. Citelně.
Jestli myslíš diskuse jako Middleschool, tak to je holt průvodní efekt toho, že tu hru průběžně hraju a dost o ní přemýšlím, takže mám celkem dost co říct k souvisejícím tématům. Vyhýbat se jejímu názvu je sice občas zábavné, ale vzato kolem a kolem vcelku zbytečné, protože stejně všichni vědí, o čem mluvím.
Pokud máš namysli časté příspěvky ve vývojových diskusích, tak to je holt zas vlastnost zcela otevřeného vývoje. Ve skutečnosti mám pořád výrazně menší update rate než třeba kdysi měla vývojová konference k pluskům, protože tam do toho kecala fakt spousta lidí a často dost mimo téma ;-)
Je fakt, že by asi mělo smysl PR updaty dávat jinam, než do vývojových diskusí. Tedy to, co může potenciálně zajímat někoho, kdo chce mít zhruba přehled o tom, co se děje, ale nemá chuť se zaobírat herním designem detailně - což je téměř určitě drtivá většina čtenářů. Na druhou stranu tím zas možná přidu o značnou část těch sice vzácných, ale velice důležitých komenetářů k věci.
edit: K tomu zájmu: Vzhledem k tomu, že za celou dobu nikdo z pražáků nebo v Praze občas přebývajících s výjimkou Sparkle nevyužil možnost přijít si vyzkoušet, o čem to tu vlastně mluvím, si fakt nemyslím, že by byla reálná šance, že by se někdo z vás o cokoliv, co tu dělám, zajímal natolik, že by si to sám vyzkoušel. Z toho důvodu je, myslím, naprosto marnou shanou šířit tu nějaké PR updaty, když beztak neřeknou nic víc, než že jsem releasnul další testovací verzi.
Smysl to bude mít v případě, že něco bude v dostatečně dotaženém stavu, aby se to dalo prohlásit za šiřitelnou hru. Nejblíž k tomu má Hra bez přípravy, která stále čeká na Sirienův rozbor a následné přepracování - je to natolik experimentální záležitost, že mi přijde nesmyslné prohlašovat to za použitelnou hru dřív, než vyčerpám dostupné možnosti kvalitního feedbacku.
Něco jiného by samozřejmě bylo, kdybych měl k dispozici zpětnou vazbu od jiných hráčů, než se kterými se pravidelně scházím. To ale nemám a z výše uvedených důvodů ani nečekám, že by se to změnilo dřív, než budu mít k prezentování něco přiměřeně dotaženého.
Vzato kolem a kolem nutně musím fungovat v jiném módu, než jaký je typický třeba pro Wizardy, nebo konec konců i pro vývojové týmy pod záštitou Altaru. Nemůžu jen sedět a čekat, až se mi ozvou hráči, že jim něco nefunguje - to bych se ničeho nedočkal.
edit2: Když už jsme to nakousli (ok, spíš já jsem to nakousnul) - ono je to vůbec docela zajímavé téma. Když se podívám třeba na oficiální diskuse ke dvojce, ať už staré nebo aktuální, tak v nich hráči spřádají úžasné konspirační teorie na základě nic neříkajících střípků informací, které autoři porůznu vypustili (a někdy jen naznačili). Já naproti tomu zveřejňuju skoro všechno, co průběžně promýšlím, včetně konkrétních rozpracovaných textů. Paradoxně to první očividně udržuje mnohem větší hlad a zájem - možná právě proto, že ho nic netiší. Samozřejmě druhá věc je, že jde o projekty zaštítěné silnou značkou, já bych se stejným přístupem dosáhnul tak leda hrobového ticha.