Děti ctěte trochu témata a pište poznámky tam, kam patřej - teď vám to možná nepřijde, ale když pak někdo něco hledá třeba jen o měsíc pozdějc zpětně tak to je pak fakt zlo když se věci válej napříč diskusema bez jakékoliv logiky :/
Loki: Yup, v podstatě. Je to dramatická logika postavená nad různými "tropes" které se k zombie žánru váží.
Máš tam postavy, které nejsou nijak schopné v boji, ale které překvapivě zvládají přežívat zombie, lidské vrahy, zrady a kdeco dalšího. Máš tam různé takové ty matky a podobné, které dokáží udělat významné věci, když dělají něco pro svoje blízké nebo pro komunitu. Máš tam drsňáky, kteří se bez problému postarají o sebe a dostanou, co chtějí, ale moc se jim nedaří, když se snaží pomoct ostatním.
Dvousloupcový přístup říká: v téhle hře Tvojí kompetenci určuje rovným dílem* to, co jsi zač a co umíš, a to, co Tě žene dopředu a dává Ti smysl v zombie-apokalyptickém světě. Nejsilnější si, když děláš to, v čem si dobrý, pro něco, co Tě naplňuje a dává Ti to dost smyslu, aby Tě to hnalo vpřed a vlévalo Ti sílu do žil. Nejslabší si, když děláš něco, co Ti nejde, a snažíš se o něco, v čem nevidíš žádnou hodnotu.
Budeš mít třeba týpka, co je sobeckej lhář a je v tom fakt dobrej - ale když dojde na to lhát aby pomohl někomu jinému, tak mu to už tak dobře nepůjde. Pořád umí lhát (Klamně +2), ale když to nedělá pro sebe (Zisk +2), ale pro někoho jiného (Ostatní +0), tak najednou postrádá ten vnitřní zápal a přirozenou intuitivnost věci.
Budeš mít týpka, co má hrozně silný instiknt přežití (Survival +2) a když zdrhá (Hbitě +2) před zombiema, tak se mu tělem proleje adrenalin a on běží bez ohledu na bolest plic a svalů a všeho, ale který když má někam doběhnout, aby např. zachránil nějaký datový nosič před s technologickou encyklopedií co by se dala použít k obnově civilizace (Salvation -1), tak najednou bude cítit únavu a bolest a projeví se, jak je ve skutečnosti poměrně slabej, protože prostě doběhnout pro encyklopedii dřív, než dům ve které je pohltí požár, mu nedává vnitřní intuitivní "smysl" a nic ho tak podvědomně nežene vpřed.
A v obou případech to pak hráč může dorovnat pomocí vyvolání aspektů a tím dát do hry jasný dramatický důraz a říct "i když v tom normálně nejsem dobrej, tak v tomhle případě to je pro mojí postavu tak důležité, že jí na tom výjimečně opravdu záleží.
...což by mělo dát výsledky, které docela dobře kopírují většinu zombie seriálů a filmů co sem viděl a komiksů, co sem čet.
* ne nutně, jen jsem to tak tady nastavil