Tady sme řešili nějaké možnosti one-shotů
Anyway - problém všech supernaturálů je vysvětlení kontextu. Můžu vám na stůl hodit vytečkovaný sheety předpřipravenejch postav, dát nějaký powery a můžeme si odehrát simple story, ale neni to úplně ono. WoDčka nejsou DnDčko nebo Fate - ty jednotlivé rasy (hry) mají svoje témata, ladění a pojetí a hrát to bez nich je strašlivě plochý.
I ty mágové co sme teď hráli byli z pohledu Mage jako hry takový dost suchý - jako jo, ukázal sem vám tam (základ) jejich magie a jejího fungování, ale témata Mage se do té hry prakticky nedostala.
U hunterů je to easy, protože to sou docela mortals a odvolávaj se na klišé, co všichni znaj ze seriálů a filmů (Constantine, Supernatural, Grimm...)
Mágové sou už problém - to téma mixu osobní moci a faktické bezmoci, potenciálu a všednosti, ideálů a snů v protikladu k realitě a praktičnosti jsou věci, které té hře dávají dost temné a depresivní ladění, ale do krátkého one-shotu kdy vám pocestě ještě potřebuju vysvětlit vůbec samotnou magii se to prostě nenarve.
Ostatní nejsou o moc lepší. Jako mají mágové složitou magii, tak vlkodlaci mají složitou mentalitu - ta dualita člověka a vlka (a ducha) v nich jim dává docela netriviální psychologickou dynamiku a navíc vytváří i zvláštní dynamiku samotné jejich smečky. Témata té hry jsou pak založená na nekonečném boji a na potýkání se s odkazem dávných legend a minulosti, které jsou ale i po nespočtech tisíců let stále aktuální, protože spirit realm nezapomíná.
Upíři sou v tomhle relativně jednodušší na pojetí, protože jejich mentalita je v podstatě mentalita lidského predátora ne nepodobná mentalitě zločince, psychopata nebo nějakého dravého oportunisty, ale zase jejich témata se váží k nesmrtelnosti a nesmrtelné společnosti, což je zase něco, co se strašně blbě rve do one-shotu.
Já občas hraju mágy, protože je mám hodně rád, tak prostě oželim ten zbytek. Klidně můžeme někdy dát vlkodlaky nebo upíry (nebo pro mě za mě changelingy atp.), ale prostě počítejte s tím, že to je fakt takové jako rychlé nahlédnutí a oproti mágům to má tu nevýhodu, že u mágů vám ukážu aspoň tu mechaniku magie, zatímco u těch ostatních mechanicky zase nic moc zajímavého není a z toho fluffu toho do hry zvládnu dostat fakt minimum.