LokiB píše:
On ale i ten tvůj lovec odměn bude silný. Jasně, není tu přímo nástroj na optimalizaci OP*, ale jde o to, že má několik aspektů na boj, takže může na jeden hod utratil až 4 body osudu (lovec odměn, škola šermu, hrne se do bitky a pokud je nepřítel napojený na záporáka, tak ho pohání ještě nenávist.)
Ten poslední, že co uloví, to neprodá, tak trochu nedává smysl - to by nebyl lovec odměn :)
Ve Fate se silná postava vytvoří právě jako specialista s více aspekty podporující její hlavní činnost, pak vysoké vhodné dovednosti (přístupy, staty, podle konkrétní aplikace pravidel) a ještě podpořené nějakými triky a specialitami.
Naproti tomu všeuměl, co umí od každého něco, dokáže jen málokdy přehodit opravdu vysoké obtížnosti.
A postava, která "vyplýtvá" aspekty na nějaké věci, které závisí víc na dějmistrovi, než na hráči ("má věštecké noční můry"), sice bude mít plnou ruku BO, ale bude mít problém je natlačit do jednoho klíčového hodu. Na druhou stranu stále může být kompetentní, konzistentní a zajímavá (opravdu se nebavím o zkriplených postavách - okolo té holčičky se může točit celý příběh).
Ale je pravda, že je jen tenká hranice mezi OP a specialistou.
A ani OP player ještě nemusí být munchkin.
--
* Když už se tu uváděl onen dračák - alchymista byl schopen na třetí úrovni dostat ebenovou hůlku, která, nabitá, byla lepší než elf kouzelník na třetí. A pokud byl v družině i kouzelník, který si vzal ďáblíka se svojí nepřekonatelnou obratností, tak v mezičasech mezi dobrodružstvím dokázal onu hůlku nabít opravdu silně. Navíc ďáblík se svoji teleportací, lehkou kuší a právě onou hůlkou (a svými dvěma? vlastními kouzly) byl na třetí úrovni schopen sám sundat celou družinu. Total OP čistě kombinací věcí z pravidel.