Tarfill píše:
V tomto prostém statistickém srovnání vychází tedy bylinkářství hůře, než prosté kouzlo.
Na druhou stranu, pravidla, tak jak jsou nastavená teď, nevylučují tvorbu tinktur v mezidobí. Ano, 5 dočasných životů tě nevytrhne, ale pokud mezi sezeními je skok řekněme.. týden, tak strávíš pár dní sbíráním těhle bylinek (SO 10, spíš dáš než nedáš), v ideálním případě získáš 3x10 kytek, spíš tak 2x10. Pak vaříš pomalu, takže si snížíš SO tak na 5, což celkem určitě dáš.. a hned máš dva lektvary, prakticky zdarma, které každý dává 50 dočasných životů.. a to už je citelná výhoda do dalšího boje.
Pozice si šetřit do příště nemůžeš.
Tarfill píše:
Sedativa jsou pro mě osobně poměrně nezajímavé účinkem
No.. skrývá se tam tinktura, která ti zvýší dočasně libovolnou vlastnost o X, tinktura, která tě urychlí, nebo tinktura, která tě učiní imuním proti tomu být uspán. Ano, je to tak nějak okrajovější, ale teoreticky, při dostatku materiálu tu jde vyrobit lektvar, který ti umožní pohybovat se rychlostí zvuku, případně krátkodobě mít libovolnou vlastnost 30+ a vyhrát tak třeba v páce proti bouřnému obrovi.
Pokud se jedná o stimulanty.. s SO 15 lze nasbírat kytky, které dají dohromady 10d2 pozic první úrovně..za předpokladu, že se ti povede uvařit lektvar, tak máš coby kouzelník minimálně 14 slotů (4 co má na začátku kouzelník, +10 za tinkturu) první úrovně, což je víc než dost na vyřízení většiny dungeonů. A vzhledem k tomu, že si nikdo nemusí házet na záchranu proti účinku si můžeš snížit SO až na 3 (tj. doba vaření 12 hodin).. takže řešíme jen jestli ty bylinky najdeš nebo ne.. a tam ta statistika zas tak špatná není.
Tarfill píše:
Na jednu stranu rozšíření, v praxi to ale bude jen další omezení, což Ti plusové body asi moc nepřihraje...
Omezení to je jen do doby, než se dostanou do města a objednají si kopii herbáře.