To mi přijde abstraktnější a tedy výrazně jednodušší než ve 2e, i když je možné, že tam by takové řešení fungovalo taky, kdybychom nezkoušeli vymýšlet modifikátory podle předpokládaných technických schopností.
Nicméně ve fikci si to neumím představit. Mám člověka, který ví, že by mohl být sledován. Tak se vmísí do davu, nasadí si kapuci, případně pokud má, tak použije kyberwarovou změnu obličeje. Jaké možnosti pak má nějaký automatický dron poznat takového člověka, když by musel ke každému člověku v kapuci nebo klobouku slétnout tak blízko, aby mu viděl do obličeje, případně ho ani v takové chvíli nemá podle čeho poznat?
Tedy otázka není spíše jak nastavit test, ale zda vůbec hráče (nebo protistranu) nechat takový test provádět, zda nalezení dává smysl.
Tím jsem chtěl položit otázku nikoliv na mechaniky, ale právě na ten posun ve fluffu a technologiích. Dokážu si představit, co by nějaký automat nebo člověk mohl poznat dneska. Tvář se dá zamaskovat, muži a ženy mají jiné možnosti, některé rysy zůstanou, dron může použít nějaký vlastní algoritmus (velmi omezený) nebo být napojený na servery Googlu a mít k dispozici jejich výpočetní kapacitu při rozpoznávání tváří. Můžeme řešit, zda u dotyčného máme fotku, nebo třeba videozáznam pohybu, díky kterému lze lidi rozpoznávat mnohem snáze na dálku, i když méně přesně. Ale v roce 2080 se všemi možnostmi ... tam netuším. Asi bych to musel řešit stylem, že ať dotyčný udělá cokoliv, pořád má určité hodnocení, nebo lépe to brát tak, že jeho úroveň dovednosti určuje, jak moc je v takovém maskování či hledání zběhlý a jak takové triky umí používat či odhalovat, případně za každý takový trik vyžadovat použití Hrany a za to dávat odpovídající výhodu, ale asi by se mi to jako GMmovi popisovalo těžko.
Což mě přivedlo na související otázku - jak moc detailně takové věci při hraní SR vůbec popisujete?