efram: přijde mi, že se trochu moc fixuješ na to, co je nebo neni fakt napsané přímo v pravidlech, jakoby všechno co tam skončí bylo nutně výsledek nějakého sofistikovaného výběru a odladěné aby to bylo co nejobecněji platné.
Což ale často neni - mnoho věcí má hromadu možných variant - například to, jak nastavíš odpočinky, nebo to jak budeš řešit konkrétní zranění (nad rámec HP) lze řešit hromadou způsobů. Přímo v pravidlech je pár uvedených, ale po jejich detailnějším studiu jsem dospěl k silnému přesvědčení, že tyto uvedené varianty jsou zvolené silnou namátkou, některé nejspíš ani nebyly nějak moc testované.
Tj. to co je v pravidlech určitě není "dostačující a dobré pro všechny" jen protože to je v pravidlech. To co je v pravidlech slouží:
a) jako náhodné předpřipravené řešení, pokud potřebuju po něčem jen rychle šáhnout
b) jako výchozí bod, pokud něco takového chci, ale vlastně nevím, odkud začít
c) vůbec jako ukázka toho, že podobné věci dělat jde a není to problém
Typicky například ty odpočinky. Ano, krátký 8h a dlouhý týden zní jako naprosto super - pokud se díváš jen na HPčka a obnovu kostek životů. Nicméně má to brutální důsledky pro hraní sesilatelů. Např. u Wizarda to naprosto zásadně změní priority přípravy kouzel - a vůbec výběru kouzel obecně, protože pokud si můžu kouzla změnit po 8h odpočinku, tj. i v drsnějších podmínkách 1x za 2, max. 3 dny, tak to je hodně jinej standard, než pokud s kouzlama co si připravim zůstanu dýl jak měsíc. V tomhle smyslu to kouzelníka dost upozadí na úkor barda a čaroděje - ti si ta kouzla taky celý měsíc nezmění, ale u nich to je standard a mají k tomu další schopnosti, co kouzelník nemá.
Tj. je docela dost pochopitelný, pokud chce někdo udělat změnu odpočinků tak, aby to ovlivnilo HPčka, ale přitom nechce sesilatelům změnit periody jejich výběru kouzel. Nebo, když jsme u toho, obnovy kouzel.