malkav: některé věci v pravidlech jsou součást systému s dalšími návaznostmi nebo jsou odladěné a otestované. Jiné - často různé "varianty" v DMG, jsou spíš divoké nástřely - jedno namátkou vybrané řešení z mnoha možných, bez dalšího dopracování. Nepřijde mi, že by tahle druhá kategorie byla jakkoliv lepší než alternativy, jen protože se v podstatě náhodným výběrem dostala do textu, zatímco jiná možnost ne.
Samozřejmě, existují pravidloví puristé pro které slovo autorské je slovo boží bez ohledu na to jestli jde o slovo o základní mechanice hry nebo o poznámku naškrábanou tužkou na okraj předposlední stránky s dodaným otazníkem a takoví se mnou budou zatvrzele nesouhlasit.
Ohledně modifikace délky odpočinku podle statů - tyhle realistický / detailní hacky pro realističnost / detailnost samotnou většinou nepřináší nic moc zábavného. Už u elfů (co mají long rest na 4h meditace místo 8h spánku) je vidět, že to efekt spíš moc nemá, takže proč to vůbec řešit?
Log 1=0 píše:
dle mých zkušeností je nevýhoda na iniciativu dost zásadní věc
...a nevýhoda na Skrývání nebo Pozornost může snadno vést k získání překvapení protistranou, což může zatraceně bolet. Zvlášť když po překvapení máš ještě nevýhodu na inku.
O tom, že nevýhoda na všechny hody na dovednost je už v základu docela overkill pro mnoho herních stylů / u DMů co dovednosti ve hře protěžují nemluvě. (Obecně celej "modul" únavy mi přijde brutálně neodladěnej a volající po erratě, ale to je zas na jiný téma.)