Evoker: Souhlasím s tvým rozhodnutím. Antagonistů je tam málo, to je fakt, a jak jsem psal, i já se Morany jako bohyně přidržel. Lidi jsou zvyklí, designově to dává smysl, pro potřeby DnD asi optimální rozhodnutí.
Je to dlouho, co jsem se v tom sám hrabal, takže se nebudu přít s tvými zdroji, ale za mě ti splývá Morana jako smrtka (což ale není to samé jako bohyně smrti), potažmo ztělesnění elementu zimy (stejná výhrada), s bohyní jako takovou. Ostatně podstvětí měl na starosti pravděpodobněji Veles...
Druhá věc je, že existence Moreny/Mařeny ještě neznamená existenci Morany jako bohyně zimy. Už jen článek na Wiki zmiňuje polskou Marzanu, jako bohyni úrody, ne smrti. Jenže pak někdo přišel s tou úžasnou teorií, že jsou si řecký a slovanský panteon podobné, takže holka začala chytat ty rysy Hekaté (jak se tam píše) a najednou nevíš, co je původní, a co "dovozené".
Já když ji řešil, jsem nabyl dojmu, že je to prostě smrtka a při rituálním vynášením též Zima. Ale ne jako bohyně, tu bych se bál házet do vody. Spíš obdoba rusalky, jako zosobnění vodního živlu, jen víc "jedinečná".
Ale jak říkám, pro potřeby DnD hry je to asi zbytečně akademická debata (na kterou se navíc už ani moc necítím). Za mě pro potřeby herní aplikace převažuje právě designová potřeba, a to jsi správně trefil tím, že chceš další živel a hlavně dalšího antagonistu.
Btw, on už obecně ten antagonistický požadavek (dualismus) není zcela jasně podstatný rys slovanské mytologie, to je jen kulturní vliv křesťanské tradice. Já třeba nabyl dojmu, že to nejsou bohové proti sobě, spíš proti jiným silám světa, ať už běsům, nebo třeba zmejovi... prostě trochu stylem severského panteonu, kdy většina antagonistů nejsou bozi, ale obři - jiné ztělesnění přírodních sil.
Ale fakt těžko říct. Védy kvůli tomu studovat nepůjdu :-D