Článek jako takový je dobrý, ale úrovně lze pojmout přesně naopak. Jestliže neexistují povolání, můžu s každou novou úrovní zlepšit postavu podle své vůle, třeba přidělit body do té které schopnosti. Časem můžu danou dovednost velmi zvýšit a mít postavu silnou v jednom směru a slabší ve směrem ostatních (nepotřebných).
Takže se naskýtá otázka, na co vlastně musím mít úrovně, když si postavu stejně vylepším tak jak chci.
V případě vytváření nové postavy je řešení úplně stejné, když budu mít hodně bodů k dispozici, je vcelku jedno, jakým způsobem bude jejich omezení rozděleno, zda bude limitem pro bonus maximálně tak vysoký jako úroveň, nebo bude limitem třeba frekvence používání dané dovednosti, nebo něco jiného.
Kritika na adresu úrovní bývá většinou proto, že se v takovém systému zlepšují s každou úrovní i schopnosti, pro jejichž zlepšení není žádný "rozumný" důvod, a tak jsou tyto důvody uměle dodávány. Tedy kritika je zamířena hlavně na spojení úrovní s povoláním.
Btw. první tři verze mých pravidel s úrovněmi normálně počítaly.