Bajo: Co se týče tvé otázky k tomu proč jsou ty to:
Bajo píše:
realicnost / neznalost / kreativita
3 věci pro mě duléžité jsou v celknu jednoduché:
realicnost
Ne dlouho před tím než jsme přešli na Window jsem řešil Nelogycký problém s pravidly DrD+ ovšem když jsem svůj problém zkoumal i v jiných systémech zjistil jsem že je stejně neřešitelný... Prostě se to o bod nepovedlo a bylo to bez efektu ale ten efekt tu měl být. Když bych však porušil pravidla a efekt udělal vymknul bych se pravidlům což třeba ADD nenese zrovna nejlépe ono ovšem ani to DrD+...
Neznalost k tomu jsem se v tom článku vyjádřil myslím dostatečně i když by se dalo říct i překvapení/nejistota :) podle mně je nejlepší zahrání postavy když opravdu neví co před ní stojí a ať chceš nebo ne když to víš není to tak autentické.
Kreativita tam jsem s tím co jsem myslel asi trožku ujel. Spíš mi jde o to že my nesvazuje ruce neříká co můžu co nemusím a v tom se cítím pohodlně. Hodně se mi také zalíbil systém kouzel jako takový to ale budu ještě rozpitvávat jindy :)
jsou v tom ale i jiné aspekty možnost nechat hráče volně převzít hru je občas lepší jenom přece to celé popíše lépe než vysvětlí aspoň takový z toho mam pocit já a ostatní ví co se stalo a jede se volně dál.
Sirien díky když jsem to četl poprvé taky jsem měl pocit že spíše než pravidla čtu Fylozofický text a byl jsem rád v hodně věcí jseme se schodovali. Jinak co se toho času týče už jsem tu celkem dlouho ale spíš jako šedá myška potichu a jen koukam :)
Alnag Wow trochu jsi mě s tim odhadem mne sama vyděsil nebyl jsi zase tak daleko od pravdy.
Jerson O to "nehraní proti hráčům" jsem se dlouho snažil taky ale bylo v nich zakořeněno takové to jedno pole mé a druhé pak to jejich. Delux edition je rozšíření té původní o obrázky a obrázky a jen hrstku textů ale k té tvorbě postav je tam toho asi nejvíc nového.
K celku :) Já osobně jsem jako Vypravěč dost o improvizaci dělám to tak už skoro 8 let a jsem na to zvyklí několik let jsem sice dobrodružtví připravoval až do detailu ale většinou stejně přišli na úplně něco jiného (jedno zlaté GM pravidlo říká:"Vymysli 1000 věcí jak to vyřešit a oni přijdou na 1001 a k tomu je to taková kravina žes ji aspoň 100x zavrhnul" :D ) nebo bylo až moc vidět že je někam tlačím. Proto rád improvizuji
a co se improvizace týče myslím že ta už opravdu zaleží na Vypravěči ale stejně tak i na jeho znalosti světa. Znám vypravěče kteří to zvládaly dobře a zase jiné kteří se v tom ztráceli je to hodně Individualní.
Doufám že jsem odpověděl nejak tak na všechny otázky a zvládly i vyjádřit svoje názory a doufám že se zítra dostanu přes den k PC :)