Gurney píše:
Když, už jste nakousli ty expy, jak řešítě jejich přidělování ve WoD hrách? Odměňování na základě GMova posouzení "jak dobře jsi hrál" je mi protivný.
popravdě mi to je naprosto ukradený. Prostě se s hráčema dohodnu, o jakou úroveň expení stojej, a pak ji v daném množství deleguju podle délky hry a kvantity odehraného.
Dlouhodobě se zhruba držíme příbližně:
3 - krátká hra s minimem děje, tzn. tak do tří, tří a půl hodin s jedním, dvěma příběhovými milníky
5 - běžná hra, tak čtyři až šest hodin čisté hry s příběhovým postupem (příběhovým = kterékoliv téma ve hře přítomné, ne jen hlavní zápletka nebo tak)
7 - dlouhá hra, většinou ne tak obvyklé, takové ty protažené víkendovky na celou sobotu nebo tak se silným posunem v ději.
Orientačně takhle nějak, může být plus když se podaří nějaká nahuštěná atmosféra, hezký scény nebo tak, dalších +5 za uzavření příběhové kapitoly, +10 za uzavření celého příběhu.
Celý to dáváme plošně všem stejně - případně i těm co na session nebyly, protože expy nevnímáme jako nějaké odměny za hru, ale prostě jako způsob jak reflektovat vývoj postavy.
Special expy (team, akrane...) pak podle pravidel daných expů (takže arcane třeba přiděluju individuálně čistě podle činnosti postav, ono to stejně dlouhodobě vychází nakonec dost nastejno), vcelku to vychází i že to koresponduje s tím výše.
Můžou bejt individuálně bonus expy za to když někdo udělá něco hustýho pro hru - vede nějaké zápisy, dává dohromady seznamy lokací, NPC a tak s poznámkami a podobně. To je víceméně pojímáno jako motivačka ka takovéhle obecně prospěšné činnosti a pak se to dává adekvátně k té odvedené práci (třeba za deník z hunterů to vycházelo kolem 2-4 za session)
Ale jak řikám - je to jen o dohodě jak moc rychle vyvýjející postavy je zájem hrát.
Tamten Chlápek píše:
"game of modern sorcery"
hm. Možná tak po nastudování tuny nápravných sourcebooků, jinak samotnej core Awk v tomhle docela fail.