Já o vlku a vlkovi to nedalo, aby se neozval. Omluvte sníženou kvalitu překladu, ale vzal jsem to hodně v rychlosti.
Ryan Dancey píše:
Tohle je klasický příklad Spirály smrti. Když se věci zhoršují, tak zpátečnické síly uvnitř organizace (právní oddělení, obchodní, duševně utlumení lidé z tvůrčího odělení, exekutiva s vratkou definitivou) jsou stále víc s to prosadit svou agendu. Což situaci vždycky zhorší, ale neexistuje žádná magická střela, která by špatnou situaci znenadání zlepšila, takže dostáváte rychlý spád Korporátních Sil k temné straně.
OGL? Riskantní (někdo by o nás mohl vytvořit špatný obraz, ukrást nám naše nápady, než je vytiskneme nebo vytvořit konkurenční značku, která by vysávala tržby), a nedostatek víry v marketing sítě snižuje předpokládanou návratnost investic. Zabte to.
PDF? Protože nekonečné problémy s partnery v prodeji tištěných produktů vytvářejí tlak na prodejní tým bez kterých by se obešly a příjmy jsou stejně tak malé, než aby to bylo nestrategické. Odstřihněte to.
Online? Pokaždé, když o tom mluvíte někdo přijde s minimálními náklady 10 milionů dolarů jako odhadem, jak to udělat "dobře". Poté, co utratíte 3-5x větší částku v sérii tragických pokusů (vedených naprosto nekvalifikovanými lidmi), vedení začne považovat Online za něco podobného plutoniu. Žádné kvalifikované vedení nebo tým se toho nápadu už nedotkne.
Evergreeen? Prodej každé publikace s časem klesá a jen pramálo produktů má jakous takous schopnost si udržet prodeje. Jediné (zdánlivě životaschopné) řešení je vyprodukovat víc knih - zalátat díru v příjmech vytvořenou nedostatkem evergreeen titulů tím, že z každého zákazníka vydojíte víc peněz. Manufaktura.
Další věc, která dostane zásah bude RPGA (provoz stojí hodně, zkraťte jim rozpčet), potom kvalita (méně písmen a obrázků na méně stránek a zvedněte ceny), pak konzistence (pravidlové odchylky vytvářené nezkušenými designéry a přehlédnuté přepracovanými vývojáři se začnou šířit a soudržnost v pravidlech vede k ad hoc interpretacím a jako jedinému možnému způsobu hraní).
Mezitím prodeje stále klesají, díra v rozpočtu je stále větší a bez ohledu na to, kolik hlav padne, na konci tunelu není žádné světlo.
Wizardi jsou donuceni ukončit vydávání D&D, což je něco, čím prošla řada vydavatelů, ale nikdo ne s hrou takového rozsahu a velikosti jako D&D. (TSR šlo přímo do téhle propasti, ale WotC je zachránili tím, že je koupili). Jsou 3 možné výsledky:
1) Totální kolaps, kdy hra už nebude smysluplně vydávatelná a distribuovatelná přinejmenším jedné hráčské generaci a možná, že už nikdy.
2) Snižování stavů, dokud režie nevyrovná náklady: může se jednat o nějaké propůjčení licence nebo spin-off řadu - něco jako současná inkarnace BattleTechu.
3) Traumatické znovuzrození, což by znamenalo, že někdo, někde najde způsob, jak odříznout tu rakovinu, která szřírá tuhle hru a restartuje hromadné prodeje D&D.
Mějte na paměti, že 2 a 3 mohou být kroky k 1.