Spize: To je dobrá, ale obtížně zodpověditelná otázka. D20 system byl budován proto, aby ses nemohl učit nová pravidla a hrát cokoliv s jen minimálním zaškolením. Z tohoto úhlu pohledu je to rozhodně dobře. Je to určitě dobře i pro White Wolf (vydavatele World of Darkness), kterému se tak otevře trh (hráči D&D/D20 tvoří asi 80% celého trhu).
Špatně je to podle některých World of Darkness puristů, kteří se bojí toho, že se ta hra munchkinizuje, což je jistě reálné riziko, ale ono se to dá heroicky hrát i dnes a konec konců je to každého věc, jak nějakou hru hraje.
Špatně je to taky podle lidí, kteří se bojí d20 monopolu a mají pocit, že WotC je něco jako Microsoft světa RPG. Já touhle paranoiou netrpím ani ve vztahu k MS ani k WoD. Myslím si, že kreativita si svou cestičku najde a D20 se hraje tolik také proto, že je postaven na solidních výzkumných poznatcích.
Pak je tady ještě otázka kvalit Monte Cooka coby designéra. Zajímavé ale je, že Monte Cook píše hlavně fluff (vatu), zatímco Reynolds dělal cruch (mechaniky), což by mohlo být k dobru, protože zrovna Cookovy zásahy do mechaniky moc nemusím...